Mūzikas izglītības sistēmu salīdzinājums Eiropas valstīs.
Author
Puriņa, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas kultūrizglītības sistēma ir lielu pārmaiņu priekšā – uzsāktas pirmā līmeņa profesionālās ievirzes mūzikas izglītības reformas. Pieņemot, ka visas mūzikas izglītības sistēmas reforma Latvijā būtu efektīva, ja tiku ņemta vērā citu Eiropas valstu pieredze, darbā "Mūzikas izglītības sistēmu salīdzinājums Eiropas valstīs” pētītas un analizētas mūzikas izglītības sistēmas Latvijā, Lietuvā, Somijā un Nīderlandē, fokusējoties uz neformālo jeb ārpusskolas mūzikas izglītību, ko Latvijā īsteno profesionālās ievirzes mūzikas skolas. Sistēmu salīdzināšanai izstrādāti kritēriji, pēc kuriem veikts salīdzinājums un izdarīti secinājumi.
Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem un secinājumiem, izstrādāti ieteikumi Latvijas mūzikas izglītības sistēmas darbības kvalitātes uzlabošanai.
Atslēgvārdi: ārpus formālās izglītības esošā mūzikas izglītības sistēma, neformālā jeb ārpusskolas mūzikas izglītība. The system of cultural education in Latvia is facing a major change – the reform of first-level music education. Assuming the reform of the music education system in Latvia is going to be effective, if the experience of other European countries is taken into account, the research “Comparison of Music Education Systems in European Countries” studies and analyses the music education systems in Latvia, Lithuania, Finland and the Netherlands, focusing on non-formal or extracurricular music education, which is implemented by music schools in Latvia. The criteria for comparison of the systems have been developed and are used to make the comparison and conclusions.
On the basis of the results and conclusions of the study, the suggestions for improving the music education system in Latvia have been developed.
Key words: non-formal music education system, non-formal or extracurricular music education.