Vides tēmu apguve ģeogrāfijā un dabaszinībās
Автор
Jukēvica, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šīre, Jānis
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās skolotājs ir tas, kurš mācību procesā nodrošina skolēnam patstāvīgas un radošas mācīšanās iespējas. Skolotājs skolēnam mācību procesā palīdz radīt tādu vidi, lai skolēns pats varētu konstruēt savas pētnieciskās prasmes, izdomājot, atklājot, salīdzinot, izmēģinot, izvērtējot, gūt praktisku pieredzi, iegūto datu apkopošanai un pārveidošanai. Mācīšanās procesā cilvēks attīstās fiziski, psihiski un sociāli. Mācoties pilnveidojas skolēna spējas, pieredze, īpaši, ja viņu mērķtiecīgi un prasmīgi atbalsta skolotājs.
Diplomdarbs tiek izstrādāts vides tēmu apguvei ģeogrāfijā un dabaszinībās pamatskolā. Tā mērķis ir noskaidrot praktiski pētniecisko metožu pielietošanas efektivitāti skolēnu zināšanu līmeņa dinamikas attīstībai dabaszinībās un ģeogrāfijā.
Darba teorētiskajā daļā aprakstīti vides izglītības mērķi un uzdevumi, pētnieciski praktisko metožu izmantošana vides izglītības mācīšanā, veikts ieskats pētnieciskās darbības pamatos, tiek veikti dažādi eksperimenti, spēles un Nowadays it is the teacher’s duty to provide the pupils with independent and creative education. The teacher helps the pupil by creating a microclimate that would allow a pupil to improve his researching ability by thinking, discovering, comparing, trying out, evaluating and gaining practical experience, which in turn helps him to better gather and restructure data. While learning, a person evolves physically, psychologically and socially. Education also helps the pupil to attain new skills and experience, but only if the teacher supports him both purposefully and capably.
The thesis was written in regards to the methods of teaching environmental topics in geography and natural sciences. Its goal is to discover how effective practical research methods are in improving the proficiency of pupils in both geography and natural sciences.
The theoretical section of the thesis describes the goals and tasks of environmental education, the usage of practical research methods in envi