Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Ausmaen_US
dc.contributor.authorZhalubovska, Svitlanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:25Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:25Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29001en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12231
dc.description.abstractDiplomdarba tēma - Jūgendstila mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte Rīgas arhitektūrā vizuālās mākslās stundās 7.klasē. Tēmas aktualitāte saistīta ar pieņēmumu: izpētot jūgendstila mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus augu motīvos Rīgas arhitektūrā vizuālās mākslas stundās 7. klasē, iespējams atrisināt problēmu, kas saistīta ar jūgendstila mākslas izpratni un pozitīvas attieksmes veidošanu pret kultūrvides vērtībām. Diplomdarba mērķis : izpētīt literatūru par jūgendstilu un izveidot mācību uzdevumu kopu, kuras pielietojums praksē sekmēs jūgendstila mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu apguvi vizuālās mākslas stundās 7.klasē. Diplomdarba teorētiskajā daļā apkopota informācija par jūgendstila veidošanos Eiropā un Latvijā, tā īpatnībām un stila izteiksmes līdzekļiem. Daudz detalizētāk diplomdarba autore ir apskatījusi jūgendstila īpatnības Rīgas arhitektūrā. Sevišķa uzmanība šajā darbā tiek veltīta Rīgas skaistākajai ielai – Alberta ielai. Darbā tiek raksturoti uzdevumu kopas izveides priekšnosacījumi - vizuālās mākslas mācību priekšmeta standarts un paraugprogramma, skolēnu vecumposma attīstības īpatnības, vizuālās mākslas stundās izmantotās mācību metodes, mācību rezultātu vērtēšanas principi, un dots uzdevumu kopas raksturojums. Darba praktiskajā daļā, pamatojoties uz izpēti un novērojumiem, tiek veidota uzdevumu kopa, kas virzīta uz doto uzdevumu izpildi, lai maksimāli atklātu diplomdarba tēmu. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, rezultātā secinot, ka saskarsme, stunda-ekskursija, un praktiskā darbība, pētot jūgendstila arhitektūras detaļas, bagātina audzēkņu pieredzi, paplašina viņu redzesloku, rosina radošo domāšanu. Veidojas un attīstās skolēnu spēja patstāvīgi veikt izziņas darbību, pilnveidojas praktiskās iemaņas mākslā un emocionāli bagātinās apgūstamā materiāla uztvere. Darba nobeigumā ir apkopotas atziņas par pedagoģisko praksi un veikti secinājumi. Atslēgvārdi: jūgendstils, arhitektūra, augu motīvs, līnija, aplikatīvais cilnis.en_US
dc.description.abstractveau style in architecture of Riga in visual art lessons in Grade 7” The hypothesis of the present work is:, it is possible to solve a problem, which is associated with understanding Art Nouveau and positive attitude towards cultural values, exploring Art Nouveau artistic means of expression in floral motives of Riga’s architecture at the visual art lessons in Grade 7. The goal of the diploma paper is: to explore the literature about Art Noveau and create a set of training tasks, which will contribute to the practical application of the artistic expression of Art Noveau at the visual art lessons in Grade 7. The theoretical part of the present diploma paper summarizes information about the development of Art Noveau in Europe and Latvia, its nature and style of expression. The author of the diploma has explored in details the characteristics of Art Noveau in the architecture of Riga. Special attention in this work is paid to the most beautiful street of Riga – Alberta street. Precondition of creation are described in the work – the standart and model of subject of visual art, student development features in particular age group, learning methods used at the visual art classes, learning outcome evaluation principles, and characteristics of set of tasks are given. In the practical part, based on research and observation, a task group is being formed that focuses on fulfilling the given task in order to reveal the topic of diploma paper.Teaching pilot actions are done, concluding that exposure to Art Noveau, an hour – tour, and practical activities exploring Art Noveau architectual details enrich the students’ experience, expand their horizons, and encourage them thinking more creatively. Students develop ability to perform cognitive activity independently, they develop practical skills in art, and perception of the studied material becomes emotionally enriched. In conclusion of the work insights of the pedagogical practice are summarized and conclusions are made. Keywords: art noveau, architecture, floral motif, line, application molding.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleJūgendstila mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte Rīgas arhitektūrā vizuālās mākslas stundās 7.klasēen_US
dc.title.alternativeExploration of artistic means of expression of Art Nouveau style in architecture of Riga in visual art lessons in Grade 7en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record