• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo prasmju attīstības sekmēšana mājturības un tehnoloģijas stundās sākumskolā 4.klasē

Thumbnail
View/Open
299-29385-Cujevska_Kristine_kc07015.pdf (1.433Mb)
Author
Čujevska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Skolēnu sociālo prasmju attīstības sekmēšana mājturības un tehnoloģiju stundās 4.klasē.” Diplomdarba mērķis ir noskaidrot kā mājturības un tehnoloģiju stundās sākumskolā sekmējama skolēnu sociālo prasmju attīstība 4. klasē. Pirmajā nodaļā teorētiski analizētas sociālās prasmes un jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības īpatnības. Otrajā nodaļā apskatīts mācību saturs, dotas metodes un darba organizācijas formas mājturības un tehnoloģijas stundās. Trešajā nodaļā aprakstīta pētījuma metodoloģija. Ceturtajā nodaļā izveidots tematiskais plāns skolēnu sociālo prasmju attīstībai sākumskolā 4. klasē. Piektajā nodaļā tika veikta aprobācija par iegūtajiem rezultātiem. Darbs sastāv no 69 lpp., 26 tabulām, 23 attēliem, 3 pielikumiem, analizēti 28 literatūras avoti Atslēgvārdi: sociālās prasmes, sociālo prasmju veicināšana, mājturības un tehnoloģijas stundas 4.klasē.
 
Graduation theme is " Promotion of the development of social skills in the lessons of home economics and technologies in Grade 4." Graduation is to find out how technology and home economics classes in primary school promoted pupils' social skills development of the fourth in the classroom. The first chapter analyzes the theory of social skills in school and child development characteristics. The second chapter describes learning content, the method of working patterns and home economics and technology lessons. The third chapter describes the research methodology. The fourth chapter set up a thematic plan for pupils' social skills development in primary school fourth in the classroom. The fifth chapter was approbation of the results obtained. The work consists of the 69 page., 26 tables, 23 figures, 3 appendices, analyzed 28literature sources. Tags: social skills, social skills, home economics and technology in grade 4 hours.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12242
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV