Krievu valodas kā svešvalodas mācīšana 7.klasē, izmantojot krievu tautas pasaku "Kukulītis"
Author
Lapoška, Viola
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Lapoška Viola. Krievu valodas kā svešvalodas apmācība 7. klasē, izmantojot pasaku
„Kukulītis”. Rīga. 2012. -69lpp.
Diplomdarbs ir veltīts krievu valodas kā svešvalodas apguves problēmām Latvijā. Autore piedāvā apmācības sākumposmā izmantot pasaku „Kukulītis”. Pētījumā autore balstās uz mūsdienīgām pieejām un metodēm svešvalodu apguvē. Pasaka rada bērnos pozitīvas emocijas un noskaņojumu, iesaista viņus spēlē – dramatizācijā, ļauj iejusties varoņu tēlos un brīvi justies krievu valodas kā svešvalodas stundā, iesaistot viņus aktīvā valodas darbībā. Pamatojoties uz literatūras avotu analīzi, bērnu prasmēm, vecuma īpatnībām, skolēnu un skolotāju anketēšanu, kā arī savu pieredzi, autore ir izvēlējusies izmantot pasaku „Kukulītis” 7. klasei, iepazīstinājusi ar krievu tautas pasaku „Kukulītis”, izstrādājusi mācību stundu – dramatizāciju un piemērotus uzdevumus, sniedz savus ieteikumus pasakas izmantošanā svešvalodas apguvei. Diplomdarbs būs noderīgs svešvalodu pasniedzējiem un visitm, kas vēlas apgūt un mācīties krievu valodu.
Atslēgas vārdi: pasakas, pasaka „Kukulītis”, krievu valoda kā svešvaloda, sākumposms. Laposka Viola. „Teaching Russian as a foreign language to pupils of 7th form by using fairy tale „Kolobok”. Riga 2012.- 69pp.
Present research paper is devoted to the problem of teaching Russian language as a foreign language in Latvia. The author offers for the inital period of teaching to use the fairy tale „Kolobok”. The present study is based on the modern approaches and methods for foreign language learning. The fairy tale creates positive emotions and atmosphere for children and involves them into a game- drama, letting imagine being a heroes of the tale and to feel free during the foreing language class by involving them into the active language use. Through the analyses of the theory, children skills, age pecularities, children and teacher survey and the author’s personal experience, the author has chosen to use fairy tale „Kolobok” for 7th form pupils, introduced them with the Russian fairy tale „Kolobok”, has developed a teaching lesson- drama and appropriate exercises, gives her advises in using the fairy tale in foreign language learning. The present paper shall be useful to foreign language teachers and anybody who wants to learn or teach Russian language as a foreign language.
Key words: fairy tales, fairy tale „Kolobok”, Russian language as a foreign language.