• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pozitīvas uzvedības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem izmantojot sižeta lomu rotaļas

Thumbnail
View/Open
299-29710-Alberta_Ieva_ia07008.pdf (811.4Kb)
Author
Alberta, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs „Pozitīvas uzvedības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem izmantojot sižeta – lomu rotaļas” ir izstrādāts, lai izpētītu, kādas uzvedības problēmas ir bērniem PII X un rastu veidu, kā tās risināt, izmantojot sižeta – lomu rotaļas. Diplomdarba autors ir Ieva Alberta, darba vadītāja Dr. paed. Linda Daniela. Izvirzīti četri uzdevumi: teorētiski analizēt pozitīvas uzvedības veidošanos 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot sižeta - lomu rotaļas, analizēt uzvedības izpausmes 5-6 gadus veciem bērniem, veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību, analizēt iegūtos rezultātus. Darbam izvirzīta hipotēze: mērķtiecīgi atlasot un organizējot sižeta – lomu rotaļas, var tikt sekmēta pozitīvas uzvedības veidošanās 5-6 gadus veciem bērniem. Darbam ir anotācija, ievads, teorētiskais un praktiskais izklāsts, nobeigums un izmantotās literatūras saraksts. Atslēgvārdi: •Pozitīva uzvedība; •Novērojums; •5-6 gadus veci bērni.
 
The qualification work’s theme is „To stimulate the positive well – mannered for children 5-6 years old to use the role plays?” There is research about well – mannered problems to children in pre-school X and find to way how its developed using the role plays. The author is Ieva Alberta, the leader is Dr. Paed. Linda Daniela. There are 4 tasks: •Theoretical analyze for positive well – mannered to children 5-6 years old; •To analyze well – mannered to make know to children 5-6 years old; •To do pedagogical work with children; •To analyze the results. There is hypothesis: purposeful to select and organized the role plays, we can progressed the positive well – mannered for children 5-6 years old. There is annotation, introduction, theoretical and practical parts, conclusion and list of literature. The key-words: •The positive well- mannered; •Observation; •Children 5-6 years old.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12249
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV