Novadpētniecības materiālu izmantošana pamatskolas ģeogrāfijā: Auces novada piemērs
Автор
Priede, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zelča, Līga
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs „Novadpētniecības materiālu izmantošana pamatskolas ģeogrāfijā: Auces novada piemērs” izstrādāts ar mērķi apzināt Auces novada ģeogrāfiju un tās izmantošanas iespējas ģeogrāfijas apguvē pamatskolā. Diplomdarba pirmajās 3 nodaļās raksturots Auces novada ģeogrāfiskais novietojums, ģeoloģiskie procesi, reljefs, zemes dzīļu resursi, klimats, iekšējie ūdeņi, augsne, meži, aizsargājamās dabas teritorijas, iedzīvotāji un apdzīvojums, saimniecība. Darbā ievietots izstrādāts mācību satura tematiskais plānojums, kurā Auces novada piemērs integrēts 9. klases ģeogrāfijas mācību programmā. Izstrādāti 7 metodiskie materiāli ar Auces novada piemēru. Ar piemēriem raksturoti novada ģeogrāfijas apguves paņēmieni ārpusstundu aktivitātēs Auces vidusskolā.
Diplomdarba apjoms 83 lappuses, 44 attēli, 12 tabulas, 14 pielikumi.
Atslēgvārdi: ģeogrāfija, novadpētniecība, Auces novads, mācību metodes. Diploma Paper „The use of materials of local studies in geography basic school: the example of Auce region” is worked out with the aim to clarify geography of Auce region and possibilities to use it in teaching process in elementary school. The geographical location, geological process, relief, resources of entrails of the earth, climate, inland waters, soil, forests, protected nature territories, inhabitants and density of population and economy are characterized in the first three chapters. The developed thematic plan where the example of Auce region is integrated in the curriculum of geography for the grade 9, is included in Diploma Paper. Seven methodological materials with the example of Auce region are worked out. Teaching methods of local geography in extra-curricular activities in Auce Secondary School are described by using examples.
Amount of Diploma Paper – 83 pages, 44 pictures, 12 tables, 14 supplements.
Key words: geography, local studies, Auce region, teaching methods.