Sociālpedagoģiskais atbalsts ģimenēm ar bērniem speciālajā skolā
Author
Kalniņa, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ‘’Sociālpedagoģiskais atbalsts ģimenēm ar bērniem speciālajā skolā’’ izstrādāts ar mērķi izpētīt kā ar mērķtiecīgu sociālpedagoģisko darbību nodrošināt bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem veiksmīgu iekļaušanos speciālās skolas vidē.
Teorētiskajā daļā analizēti garīgās attīstības traucējumu cēloņi, raksturotas garīgās attīstības traucējumu klīniskās formas. Speciālās skolas skolēni raksturoti no pedagoģiskā un psiholoģiskā aspekta. Raksturotas sociālpedagoģiskā atbalsta iespējas ģimenēm, kurās aug bērns ar garīgās attīstības traucējumiem. Praktiskā pētījuma daļā, uz veikto skolēnu un viņu vecāku aptaujas rezultātu pamata, izveidota sociālpedagoģiskās darbības vispārējā un individuālās programmas skolēniem veiksmīgas iekļaušanās sekmēšanai speciālās skolas vidē. Veikta programmas aprobācija un tās rezultātu analīze.
Atslēgvārdi: bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, ģimene, sociālpedagoģiskais atbalsts, speciālā skola. Diploma “Socialpedagogical support for families with children in the special school”, I have developed with the aim of examining how the targeted sociopedagogical activities provide children with mental disorders into a successful special school environment.
Theoretical part of the diploma thesis analyzes the causes of mental disorders, mental disorders characterized clinical forms. Special school pupils will be desoribed in the pedagogical and psychological aspects as well as to characterize the social pedagogical support facilities for families with children with mental disabilities.
The practical part of the study has been carried out by pupils and their parents a survey about how pupils feel in school, and an the basis of the results of this survey a social pedagogical activities. In the general program and individual programs for pupils to promote successful integration into a special school environment. Next the program`s approval and approbation of the results of the analysi