• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība ar 10.- 12. klašu skolēniem brīvā laika organizēšanā Baldones vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-31857-Emsina_Sintija_se05007.pdf.pdf (1.499Mb)
Author
Emsiņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Folkmanis, Valdis
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Sintijas Emsiņas diplomdarba „Sociālpedagoģiskā darbība ar 10.-12.klašu skolēniem brīvā laika organizēšanā Baldones vidusskolā ” mērķis ir izzināt sociālpedagoģiskās darbības virzienus darbā ar jauniešiem brīvā laika organizēšanā .Teorētiskajā daļā darba autore raksturoja brīvā laika jēdzienu, kā arī tika raksturota interešu izglītības un neformālās izglītības loma brīvā laika organizēšanā. Darba praktiskajā daļā veikta anketēšana Baldones vidusskolas 10.12.klasēs, sociālā pedagoga darbības virzienu izzināšana, kā arī sociālā pedagoga darbības programmas uzdevumu izveide un realizācija, izmantojot šādas pētniecības metodes- literatūras un elektroniskās informācijas analīze, dokumentu izpēte, , anketēšana, intervēšana, kā arī sociālpedagoģiskās darbības modelēšanas metode. Atslēgas vārdi: brīvais laiks, interešu izglītība, neformālā izglītība, sociālais pedagogs, sociālpedagoģiskā darbība.
 
The aim of Sintijas Emsiņas diploma paper ”Social pedagogical activity with grade 10- 12 pupils in organizing their leisure time at Baldone secondary school” is to explore directions of social pedagogical activity that concern organising leisure time organisation for adolescents. In the theoretical part the author described the concept of the leisure time the role of interested related education and informal education in organising leisure time is described as well. The practical part of the paper consists of survey that was conducted among the grade 10-12 students of Baldones secondary school , exploring the directions afactivity of the social pedagogue, creation and fulfilment of the task of the programme of social pedagogical activity using these methods of exploring- analysis of literature and electronic information, research of the documents, questionnairing, interwieving and the method of modeling the social pedagogical activity. Key words leisure time, interested related education, informal education, social pedagogue, social pedagogical activity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12287
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV