Sociālpedagoģiskā darbība Naukšēnu vidusskolā 8. un 9. klasēs neattaisnoto mācību stundu kavējumu mazināšanā
Author
Zīvere, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
par Zandas Zīveres diplomdarbu ‘’Sociālpedagoģiskā darbība Naukšēnu vidusskolā
8. un 9. klasēs neattaisnoto mācību stundu kavējumu mazināšanā’’.
Skolas neapmeklēšana ir aktuāla problēma visā Latvijā. Skolas regulāra kavēšana
nenoliedzami atstāj sliktas sekas uz skolēnu zināšanu kvalitāti. Kaut skolās tiek veikti
pasākumi kavējumu uzskaitē un apkarošanā, tomēr šī problēma ir ļoti liela.
Diplomdarba teorētiskajā daļā tika pētīti mācību stundu kavējumu iemesli.
Darba autore veica pētījumu, lai izzinātu neattaisnoto kavējumu situāciju Naukšēnu
vidusskolā, lai izzinātu Naukšēnu vidusskolas skolēnu viedokli par kavējumiem, kā arī par
citiem ar mācībām saistītiem jautājumiem.
Tika izstrādāta sociālpedagoģiskā programma Naukšēnu vidusskolas 8. un 9. klasēs
skolas neattaisnoto kavējumu mazināšanā. Darba autores izstrādātā programma dod iespēju
skolotājiem, klašu audzinātājiem un sociāliem pedagogiem turpināt darbu, lai mazinātu
neattaisnotos kavējumus skolā.
Darbs sastāv no 70. lpp, tajā izmantoti 36 literatūras avoti.
Atslēgvārdi: neattaisnoti kavējumi, skola, sociālpedagoģiskā darbība. for the diploma paper ‘’Social pedagogical activities for lessening the unjustified
absence from lessons in Grades 8 - 9 at Naukšēni Secondary school’’ by Zanda Zivere.
School absence is a growing problem throughout the schools in Latvia. Regular school
absence undisputably has a lasting effect on the quality of pupils' general knowledge. Despite
the fact that there has been different activities carried out tackling this issue, it still remains a
serious problem.
The theoretical part of this paper covers the reasons for school absence.
The author of this paper carried out researches in order to learn more about the situation
of school absence in Naukseni High School; also to learn the viewpoint of the pupils
themselves, as well as covering other issues related to this subject.
As a result, there was a programme developed addressed to Grades 8 and Grade 9 of
Naukseni Secondary school, in order to lessen unjustified shcool abscence. It gives an
opportunity for the teachers and class mentors to keep on doing their job in order to lessen
unjustified shcool abscence.
This paper consists of 70 pages, there have been 36 reference sources used.
Keywords: unjustified absences, school, social pedagogical activities