Riska zonas un riska grupas bērnu sociālpedagoģiskā diagnostika Rīgas Centra sākumskolā
Autor
Silova, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Par Karīnas Šarovas diplomdarbu „Riska zonas un riska grupas bērnu sociālpedagoģiskā diagnostika Rīgas Centra sākumskolā”.
Tēmas izvēli noteikusi ieinteresētība par riska zonas un riska grupas bērnu skaita pieaugumu Latvijas izglītības iestādēs. Kā arī sociālpedagoģiskās diagnostikas būtību savlaicīgā riska zonas un riska grupas bērnu sociālpedagoģiskās diagnostikas nepieciešamībā.
Par diplomdarba mērķi tika izvirzīts raksturot riska zonas un riska grupas bērnus un izveidot šo bērnu diagnostikas metodiku.
Darbā sniegts riska zonas un riska grupas bērnu raksturojums, riska zonas un riska grupas bērnu klasifikācija. Veikts pētījums par izpētes metodēm riska zonas un riska grupas bērnu sociālpedagoģiskai diagnosticēšanai Rīgas Centra sākumskolā. Izstrādāta riska skolēnu izpētes un sociālpedagoģiskās diagnostikas metodika.
Diplomdarbs izstrādāts uz 132 lappusēm. Tas sastāv no ievada, četrām nodaļām, nobeiguma un izmantoto avotu saraksta. Pielikumā ievietoti intervijas jautājumi un izstrādātā metodika riska skolēnu izpētei un sociālpedagoģiskai diagnostikai.
Diplomdarbs ilustrēts ar attēliem un tabulām.
Atslēgas vārdi: riska grupa, riska zona, sociālais pedagogs, sociālpedagoģiskā darbība, sociāpedagoģiskā diagnostika. The theme of the Diploma paper is “Risk zones and the social pedagogical diagnostics of the risk group children in Riga Center elementary school”.
The choice of the theme was determined by the interest concerning the increase of the risk zone and the number of risk group children in the educational institutions of Latvia and the essence of the social pedagogical diagnostics in a timely necessity of the social pedagogical diagnosing the risk zones and the children belonging to the risk group.
The aim of the Diploma paper is to characterize the risk zones and children of the risk group and to work out the methods for diagnosing these children.
The Diploma paper discusses the following themes: the description of the risk zone and risk group children, the classification of the risk zone and risk group children, social pedagogical study on the research methods concerning the social pedagogical diagnostics of risk zones and risk group children in Riga Centre elementary school. The author has worked out the methods of studying the pupils at risk and the social pedagogical diagnostics.
The Diploma paper is written on 132 pages. It consists of the Introduction, four chapters, conclusion and bibliography. The Appendix includes the questions of the interview, the methods worked out for the studying of the pupils at risk and for the social pedagogical diagnostics.
The Diploma paper is illustrated with tables and diagrams.
Key words: risk group, risk zone, social pedagogue, social pedagogical activity, social pedagogical diagnostics