• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuālās identitātes veidošanas īpatnības medicīnas pakalpojumu sfērā

Thumbnail
View/Open
299-32703-Pilvere_Liva_lp08255.pdf (14.70Mb)
Author
Pilvere, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Markss, Ardis
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Līvas Pilveres diplomdarbs grafiskā dizaina nozarē: ”Vizuālā identitātes veidošanas īpatnības medicīnas pakalpojumu sfērā” izstrādāts Latvijas Universitātē, Rīgā, 2011. gadā. Autore ir veikusi literatūras analīzi par zīmolu kā uzņēmuma identitātes nesēju un teksta kvalitātes aspektiem. Tika vākti, sistematizēti un analizēti mūsdienu medicīnas pakalpojumu sfēras logotipi. Pētījumā izvirzītais hipotētiskais jautājums: “Vai dažādu medicīnas sfēru logotipos ir iespējams atrast kopējas tendences un līdzīgu veidolu?” ir apstiprināts no analīzes rezultātiem izveidojot vidējā statistiskā medicīnas pakalpojumu sfēras logotipa aprakstu. Diplomdarba radošās daļas gala produkts ir vizuālā identitāte Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledžai.
 
Diploma thesis “Specifics of creating visual identity in medical service field” is made by graphic design student Liva Pilvere in Latvian University, Riga, 2011. The author has made an analyse of literature and arranged it in such chapters as corporate identity as a part of the brand and the aspects of the quality of a text. There were collected, arranged and analyzed logotypes of the medical service field. In the research there was raised the hypothetical issue: “Is there a chance to find similarities and overall trends in logotypes of medical service field?”, which was approved by a description made of the analysis parameters. End product of the diploma thesis is a brandbook of Riga Medical College of the Latvian University.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12298
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV