• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Darbs ar vecākiem kā pieaugušajiem.

Thumbnail
View/Open
299-32752-Zarina_Linda_lz05008.pdf (2.896Mb)
Author
Zariņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir darbs ar vecākiem kā ar pieaugušajiem. Maģistra darbs ir teorētiski praktisks pētījums, kurā ir 2 teorētiskās nodaļas un 1 praktiskā nodaļa. Maģistra darbs ir izstrādāts ar mērķi noskaidrot iemeslus, kāpēc vecāki nav aktīvi skolas iesaistītajos pasākumos, kā arī noskaidrot vai klases audzinātājs uztver vecākus kā pieaugušos un līdzvērtīgus partnerus. Tika veikts pētījums, kas sastāvēja no literatūras avotiem un kvantitatīvajiem datiem (anketām), kuri tika interpretēti, analizēti un tika izdarīts galvenais secinājums, ka gan vecākiem, gan klases audzinātājiem ir jāmaina attieksme vienam pret otru kā sadarbības partneri, tikai tad varēs apgalvot, ka skolas un ģimenes sadarbības process uzlabojas. Maģistra darba laikā gūtie rezultāti un secinājumi var tikt izmantoti, lai uzlabotu klases audzinātāja darbu ar vecākiem kā ar pieaugušajiem. Atslēgvārdi : vecāki, pieaugušie, skolas un ģimenes sadarbība, attieksme, iniciatīva
 
he theme of the Master Paper is work with parents as adults. The Master Paper is a theoretically practical research which consists of 2 theoretical chapters and 1 practical chapter. The aim of the research is to explore the reasons why parents are not actively involved in school events as well as to find out if class teachers perceive parents as adults and equal partners. The research was done which consisted of analysis of literature and quantitative date (questionnaires) which analyzed, interpreted and the following conclusion was made: both parents and class teachers should change their attitude towards each other as cooperation partners only in that case it will be possible to declare that cooperation process of school and family is improving. The results gathered in the process of Master Paper can be used to improve class teacher’s work with parents as adults. Key words: adults, adults, cooperation of school and family, attitude, initiative
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12299
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV