Dzīves pamatkompetenču attīstība vispārizglītojošās fizikas priekšmetā
Author
Landsmane, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Broks, Andris
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Dzīves pamatkompetenču attīstība vispārizglītojošās fizikas priekšmetā” mērķis ir izpētīt skolēnu pamatkompetenču attīstības iespējas, īstenojot fizikas mācību priekšmetu mūsdienu vispārizglītojošajā skolā, un, pamatojoties uz teorētisko un empīrisko pētījumu rezultātiem, izstrādāt ieteikumus skolēnu radošai zinātniski pētnieciskai darbībai fizikā.
Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi, diplomdarba autore pēta, kā efektīvi nodrošināt skolēnu pamatkompetenču attīstību vidusskolā fizikas mācību priekšmeta apguvē, lai skolēni īstenotu izglītojoši zinātniski pētniecisko darbību, atbilstoši pētījumu tēmām veidotu dažādus eksperimentālos (laboratorijas) pētniecības darbus, kā arī matemātiskās fizikas uzdevumu risinājumus.
Lai izpētītu, izstrādātu un raksturotu skolēnu pamatkompetenču attīstības un pilnveides iespējas projektu fizikas apguves gaitā vispārējā vidējā izglītībā, autore izstrādājusi šo kompetenču pašvērtējuma testu.
Skolēnu pamatkompetenču pētījuma bāzi testa veidā veido 103 skolēni.
Darba apjoms kopā ar izmantotās literatūras sarakstu ir 60 lpp., darbā ietverti 8 attēli, 9 tabulas, pievienoti 5 pielikumi. The goal of the diploma paper “Development of key competences of life in the subject of general physics” is to study the development opportunities of key competences of pupils, handling the subject of physics in a contemporary school of general education, and, based on the results of theoretical and empirical research, produce proposals for creative research activities of pupils in the realm of physics.
Based on analysis of theoretical literature, the author of the diploma paper studies the ways of effective development opportunities of pupils’ key competences in studying the subject of physics in the secondary school, for pupils to get involved in educational research activities, produce various experimental (laboratory) research projects according to research topics, as well as solutions to tasks in mathematical physics.
To study, develop and characterize the project for the development and improvement opportunities of key competences of pupils while studying physics in general secondary education, the author has developed the self-assessment test of competences.
The pool for research of pupils’ key competences in the form of test comprised 103 pupils.
The paper, together with the list of used literature, is done on 30 pages, it includes 8 illustrations, 9 charts, and has 5 annexes.