5-6 gadīga vājdzirdīga bērna iekļaušanās iespējas vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē
View/ Open
Author
Preija, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
5 – 6 gadīga vājdzirdīga bērna iekļaušanās iespējas vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē
Zinātniskā vadītāja: Doc. p.i., Dr. paed. Rasma Vīgante
Darba apjoms:
Kvalifikācijas darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pedagoģijas teorijas un speciālās pedagoģijas apakšnozarē. Darbs izstrādāts jautājumā par vājdzirdīga bērna iekļaušanās iespējām vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē. Tas sastāv no 2 daļām.
1.Pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērnu ar speciālām vajadzībām iekļaušanās iespējām vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē.
2. Pētījums par pedagogu, vecāku un vienaudžu attieksmi pret iekļaušanas procesu, kā arī pētījums par 6 - gadīga vājdzirdīga bērna iekļaušanos vispārējā pirmsskolas iestādē.
Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt bērnu ar speciālām vajadzībām iekļaušanās iespējas vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma metodes: literatūras pētīšana un analīze, aptauja, novērošana un novērtēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apstrāde un analīze.
Pakāpe, kurā sabiedrības dzīvē var piedalīties cilvēki ar speciālām vajadzībām, ir demokrātijas indikators. Kad bērns ar speciālām vajadzībām tiek izglītots kopā ar bērniem, kuriem nav traucējumu, ko praksē pazīst kā iekļaušanu, bērniem tiek dota līdzvērtīga iespēja tikt atzītiem uz vienlīdzības pamatiem, neskatoties uz viņu kognitīvo, fizisko, sociālo vai emocionālo problēmu. Iekļaujošās grupās bērni apzinās cilvēciskā potenciāla iespējas, kas ļauj viņiem attīstīt jūtīgumu un pozitīvu attieksmi pret cilvēcisku pieredzi.
Atslēgas vārdi: speciālās vajadzības, vājdzirdīgs, iekļaušanās, iekļaujoša vide. 5-6 year-old hearing-impaired child's integration into general school education
Scientific supervisor: Doc. p.i., Dr. paed. Rasma Vīgante
Scope of Work:
Qualification work has been the field of pedagogy, educational theory and special education sub-sector. Work has been the issue of hearing-impaired child's integration into the global capabilities nursery school. It consists of two parts.
1. Pedagogical and psychological knowledge of children with special needs into general mainstream nursery school.
2. A study of teachers, parents and peers treatment of the enrollment process, as well as a study of 6 - year-old hearing-impaired children into the general school office.
Purpose of the study: to justify theoretically and empirically examine children with special needs into general mainstream nursery school.
Methods of research: literature study and analysis of the survey, observation and evaluation, pilot teaching activities, data processing and analysis.
The degree to which society can participate in people with special needs, it is an indicator of democracy. When a child with special needs are educated with children who do not have problems, in practice, is known as the inclusion of children are given equal opportunity to be recognized on an equal footing, regardless of their cognitive, physical, social or emotional problems. Inclusive groups of children are aware of the human potential opportunities that enable them to develop the sensitivity and positive attitude towards human experience.
Keywords: special needs, hard of hearing, inclusion, inclusive environment.