Kombinētā mācība kā motivācijas faktors vācu valodas kā svešvalodas stundās
Author
Bubļikova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: Kombinētās mācības kā motivācijas faktors vācu valodas kā svešvalodas stundās.
Kombinētās mācības pozitīvi ietekmē skolēnus, skolotājus un mācību procesu. Tās sniedz skolēniem jaunus veidus, ar kuru palīdzību var efektīvi un daudzveidīgi mācīties. Kombinētās mācības veido skolēnos apmierinātību ar mācību procesu, kā arī mācību procesa rezultātiem. Šajā darbā ir analizēti kombinēto mācību priekšnoteikumi un īpatnības. Pedagoģiskā pētījuma gaitā tika pierādīts, ka, izmantojot kombinēto mācību elementus, mācību process kļūst efektīvāks un ka tas motivē skolēnus mācīties vācu valodu. Mācības ietver sevī ne tikai sarežģīto, bet arī precīzo, izpildāmo. Kombinētās mācības parāda, ka ir iespējams soli pa solim, bez ,,iezubrīšanas”, bez mācību stresa vieglāk iemācīties vācu valodu. Kombinētās mācības var notikt stundas laika kā spēle, kura sagādā prieku.
Kombinēto mācību raksturojums:
•Tajās var ievērot bērnu vajadzības ar dažādiem vācu valodas zināšanu līmeņiem.
•Tās ietver dažādus mācību paņēmienus un pieredzi;
•Tās izmanto dažādus mācību veidus un stratēģijas;
•Dot iespēju mācīties vācu valodu bērniem ar dažādu dzimto valodu kopā ar vāciski runājošiem bērniem;
•Rada iespēju vācu valodu mācīties neformāli. Agrāk vācu valodas mācībās bieži izmantoja gramatiskas-tulkošanas metodi.
Kombinētās mācības piedāvā iespēju kā individuāli, tā arī kopīgi un ārpus klases, kur tiek izmantota valodas un kultūras pieredze. The subject of a thesis assignment “Blended Learning as a motivating factor in the lessons of German as a foreign language”. Combined education creates a positive effect on the students, the teachers, and the learning process. It shows students new ways, with which one can learn with effectiveness and variety. Combined education creates satisfaction for students from the learning process as well as the results.
This thesis describes the backgrounds and details of combined education, and based on the results of the learning process prove that through combined education, the learning process becomes effective and motivates the students to learn the German language.
This education does not consist of difficult assignments, but rather understandable and easily memorable ones. Combined education shows that it is possible to learn a foreign language easier step-by-step, without the constant memorization and the learning stress.
Combined education can be implemented as a game, which brings joy in the learning process.
Characteristics of combined education:
•Can be adapted to children with different levels of knowledge of German.
•Absorbs various directions and methods of teaching.
•Connects various types of teaching and strategies.
•Creates opportunities and cases for the non-German-speaking pupils to learn together with German-speaking pupils.
•Offers to learn the language formally without set guidelines, and to develop the language naturally, the same way students learn their first language by connecting words to objects and events around them. With combined learning, the student learns not only the language, but also the culture and customs of the country, which gives them a better understanding of the language itself.