Radošuma attīstība mājturības un tehnoloģiju stundās sākumskolā, izmantojot auduma apdruku
Author
Dimante, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Radošuma attīstīšana mājturības un tehnoloģiju stundās sākumskolā, izmantojot auduma apdruku.
Diplomdarbam ir teorētisks un praktisks raksturs.
Lai izprastu auduma apdrukas mācību satura apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās sākumskolā, darbā pētīts mācību saturs, tā vieta un nozīme mācību procesā, satura atlases un izveidošanas principi, radošuma būtība un nozīme.
Lai izvērtētu auduma apdrukas lomu mācību saturā, diplomdarbā pētītas un analizētas mājturības un tehnoloģiju satura izmaiņas, mācību saturu reglamentējošie dokumenti. Darbā apkopoti skolotāju anketu rezultāti, ar kuru palīdzību noskaidrots, kā skolās notiek auduma apdrukas apguve skolās, un kādas ir problēmas.
Diplomdarba praktiskajā daļā autore izstrādājusi tematisko plānojumu auduma apdrukas stundām sākumskolā.
Atslēgvārdi: auduma apdruka, radošums, mācību saturs. Development of creativity using textile printing in lessons of home economics and technologies in elementary school.
In order to explore the opportunities for the acquisition of textile printing learning content in home economics and technologies lessons, the investigation of principles of the learning content selection and development, its place and role in the learning process, as well as the essence and role of creativity, has been conducted.
In order to evaluate the role of textile printing in learning content, the changes in home economics and technologies lessons content, and the learning content regulating documents have been investigated and analyzed.
The paper summarizes the results of teachers’ questionnaire, presenting the way textile printing is acquired in schools, and the problems connected with it.
In the practical part of the paper the author has developed the thematic plan of textile printing lessons in elementary school.
Key words: textile printing, creativity, learning content.