Temata "Elektriskā strāva" apguve tālmācībā vakarskolā
Author
Zilnovska, Danute
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma – Temata „Elektriskā strāva” apguve tālmācībā vakarskolā.
Darbs satur 16 tabulas, 14 attēlus, 21 izmantotās informācijas avotus un 7 pielikumus.
Atslēgas vārdi: inovatīva izglītība – tālmācības izglītība, fizikas tālmācības izglītība, fizikas apmācība tālmācībā, informatīvi izglītojošā vide.
Līdzās tradicionālajām izglītības formām – klātienei un neklātienei – pēdējā laikā arvien izplatītākā kļūst tāda inovatīva forma kā tālmācība, kurā mācībām aktīvi izmanto interneta resursus, līdz ar to darba mērķis - izpētīt tālmācības izglītības sistēmas pilnveides iespējas skolā un izstrādāt praktisku, teorētiski pamatotu modeli efektīvai fizikas mācīšanās izveidei tālmācībā vakarskolā.
Pirmajā nodaļā, iepazīti būtiskie jautājumi par tālmācības izglītību, tās lomu Latvijā, tās izglītības struktūru un mācību metodēm.
Otrajā nodaļā, analizēti, kādas apmācību metodes pielietot, fizikas tālmācības izglītības kursā, kā fizikas apmācību kursā izmantot kodu programmatūru un izstrādāta fizikas tēmai „Elektriskā strāva” tematiskais plānojums ar mācīšanās modeli un tam atbilstošu metodiku mūsdienu tālmācības skolā.
Darba beigās secinām, ka ir jāizstrādā didaktiskie materiāli tālmācības apmācībai fizikā – izveidot tālmācības teorētisko kursu, mācību grāmatas (drukātā un elektroniskā formā), tehnoloģiskā nodrošinājuma darbības sistēmas apmācību, izstrādāt pedagoģiskās metodes un apmācības formas, kā arī jāveido apmācību semināri pedagogiem – koordinatoriem. The topic of the Diploma Paper is ‘Electric current’ learning in the distance education in evening school.
The Paper contains 16 tables, 14 pictures, 21 used information resources and 7 attachments.
Key words: innovative education – distance education, distance education of physics, learning of physics in distance education, informative education field.
Together with traditional education forms – full-time and part-time education – recently such an innovative form becomes more and more popular as distance education where the Internet resources are actively used for studies. Thus, the aim of the Paper – to research opportunities of distance education system improvement at school and to develop practical, theoretically based model for the effective development of physics studies in distance education in evening school.
In the first part, the essential questions on distance education were described, its role in Latvia, its education structure and education methods.
In the second part, it was analyzed what education methods can be applied in distance education course of physics, how to use code programming in physics study course and thematic plan ‘Electric current’ for topic of physics was developed with study model and appropriate methodology in modern distance education school.
At the end of the Paper it was concluded that didactic materials for distance education in physics have to be elaborated – to develop theoretical course in distance education, course books (in printed and electronic forms), study of technological provision working system, to develop pedagogycal methods and study forms and make study seminars for teachers – coordinators.