Elektromehānika fizikas priekšmeta apguvē skolā
Author
Eizengrauds, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Paulins, Paulis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šobrīd mācību procesā iezīmējas aktuāla problēma, kas izpaužas grūtībās noturēt skolēnu uzmanību uz mācību procesu un apgūstamo vielu. Fizikā skolēniem ir grūtības
skolā saskatīt mācāmās tēmas pielietojumu reālajā dzīvē. Atsevišķas tēmas skolēni spēj saskatīt pielietojumu, bet vairāku tēmu apkopojumu nespēj.
Darba uzdevums ir izveidot praktiski pielietojamu teorētisku mācību materiālu, kas ļauj saskatīt likumsakarības starp tematiem.
Darbā aprakstītas aktīvās mācīšanās un izglītojoši pētnieciskās darbības profesionālā skolā. Izveidotais materiāls spēj palīdzēt skolēniem saskatīt fizikālās likumsakarības, motivēt skolēnus darbam, vairo interesi par fiziku, jo īpaši par elektromehāniku, kā arī jāveicina
aktīvu iesaistīšanos mācību procesā. Attīsta socializāciju un komunikatīvās prasmes. Darbs aprobēts, lietojot grupu darbu metodi, tādejādi veicinot skolēnu pašu iesaistīšanos izzināšanas procesā.
Uzdevumi tika izvēlēti tā, lai gūtu fizikālu kopsakarību. Pēc uzdevumu risināšanas skolēni rod vēlmi izveidot praktisku pielietojumu.
Darbs uzrakstīts latviešu valodā‚ 62 attēli, 2 tabulas. Darba apjoms 82 lapaspuses.
Atslēgas vārdi: Elektromehānika, skolēnu motivācija, uzdevumi, Elektromobilis Nowadays the topical problem to hold students’ attention to learning progress and material is marked as urgent problem. Students have difficulties to see use of teachable theme in real life. Students can see application of separate theme but cannot see several themes summary.
The aim of the work is to create a workable theory of teaching material that allows see patterns between topics. The base of the research is a vocational school.
Active learning and educational research activities are described in this research work.
New material has been able to help students to see the physical regularities, motivate students to work, enhance interest in physics, in particular, the electro mechanics, promote active involvement in the learning process, develop socialization and communication skills.
Work approved at using group work method thus contributing to students’ own involvement in the cognitive process. Tasks were chosen to gain physical interconnection.
Students wish to find a practical use after by solving tasks.
The research work is written in Latvian.
The work consists of 68 pictures, 2 tables 82 pages.
Key words: electro mechanics, motivation of students, tasks, electro mobile.