Skolotāju tālākizglītība un karjeras iespējas skolā.
Автор
Linka, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Izglītības sistēmas reorganizācijas iespaidā, ļoti aktuāli ir jautājumi par pedagogu karjeras veidošanu un profesionālās darbības novērtēšanu, kā arī skolotāju tālākizglītības nepieciešamību. Maģistra darbā tiek pētīta saikne starp tālākizglītību un motivāciju un iespējām karjeras veidošanai skolā. Veicot darbu tika noskaidrots, ka skolotāju vēlme veidot karjeru, paplašināt savu darbību skolā ir ļoti neliela, un tā vairāk tiek saistīta ar interesantāku ikdienas darbu vai personīgās finansiālās situācijas uzlabošanu. Skolotāji tālākizglītību nesaista ar savas karjeras veidošanu skolā, kā arī tā būtiski neietekmē ne skolotāju vēlmi paplašināt savu darbību skolā, ne vēlmi iegūt vēl kādu specialitāti. Skolotāju tālākizglītības kursu veidošanas sistēma nenodrošina kvalitatīvu kursu darbību, tādēļ tā būtu jāmaina. The reorganisation of the educational system of Latvia has influenced such questions as the process of pedagogical career and the assessmentof Professional activities, as well as the necessity of the further education. The research is done in order to clarify the connection between further education and motivation and the possible career at school. During the process it is clarified that for teachers it is little will to built and extand a career and it is more connected with the teachers own interests or making better their financial situation. Teachers do not connect further education with building the career at school and it does not influence their willingness to extand their activities at school or getting another specialty. The system of further education does no provide the quality of the possible courses, that is why it should be changed.