Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izpēte Amadeo Modiljani portretos vizuālās mākslas stundās 9.klasē
Autor
Miķelsone, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte Amadeo Modiljani gleznotajos portretos vizuālās mākslas stundās 9.klasē” teorētiskajā daļā autore pēta A.Modiljani daiļradi un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus viņa gleznotajos portretos. Tiek apskatīti mākslinieka portretu attēlošanas principi dažādos laika posmos.
Paralēli teorētiskajam pētniecības darbam, izmantojot attīstības psiholoģijas teorijas, izpēta arī konkrēto skolēnu vecumposma īpatnības un izstrādā uzdevumu kopu 9.klases skolēniem saistībā ar izvēlēto tēmu. Uzdevumu kopas realizēšanai veic piemērotu mācību metožu atlasi un izstrādā rezultātu vērtēšanas principus.
Diplomdarba noslēguma daļa var iepazīties ar pētījuma rezultātiem un gūtajām atziņām. Pielikumā ir pievienotas mākslas darbu reprodukciju kopijas, skolēnu mācību process, skolēnu darbi, izstrādātā uzdevumu kopa, vērtējumu tabulas ar rezultātiem.
Atslēgvārdi: A.Modiljani, stilizēts portrets, modernisms. In the theoretical part of the research „Exploration of artistic means of expression in Amadeo Modigliani portraits in visual art lessons in Grade 9” the author addresses the different courses of A.Modigliani’s creative expression and the artistic means of his portaiture. The author concentrates on the different principles and techniques A. Modigliani has used in his portrait painting over a period of time.
Apart from the theoretical research the author also concentrates on the peculiarities of the particular age group by applying psychological development theories and generates a set of tasks for the 9 th graders relevant to the selected area of research. For the development of the set of tasks the author has selected applicable teaching methods and principles by which to evaluate student’s achievements.
At the end of the research one can learn to what results and conclusions the author has arrived to.
In the annex, the following materials are included – copies of art work reproductions, information on the student’s learning process, their works, the set of tasks developed and assessment tables with scores of their performance.
Key words: A.Modigliani, portait, modern style.