Algoritmu mācīšanas iespējas pamatskolā ārpusklases nodarbībās
Author
Meire, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gultniece, Iveta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā pētīta algoritmu mācīšanas nozīme un iespējas pamatskolā. Darba teorētiskajā daļā aplūkoti dažādu autoru viedokļi par algoritmu mācīšanas iespējām un nepieciešamību. Tika pētīts darbs ar algoritmiem, izmantojot dažādas programmēšanas vides, kā arī apkopoti skolēnu un vecāku atzinumi par strukturētās domāšanas atttīstīšanas nozīmi tālākājā izglītībā.
Darbā apskatīti vispārējās pamatizglītības standarti mācību priekšmetā informātika Latvijā, Krievijā un Anglijā. Darba pamatdaļā aprakstītas trīs vizuālās programmēšanas valodas algoritmiskās domāšanas veidošanai. Apkopoti eksperimentālā pētījuma un anketēšanas rezultāti.
Izstrādāts tematiskais plānojums un metodisks materiāls algoritmu mācīšanai ārpusstundu nodarbībās pamatskolā.
Darbs sastāv no trīs nodaļām un diviem pielikumiem.
Darba kopējais lappušu skaits – 75 lpp. In diploma work is investigated significance and possibilities of teaching of algorithm in primary school. In the theoretical part of the diploma work opinions of various authors about possibilities and necessity of teaching of algorithm are explored. Work with algorithm was investigated using different environments of programming and as well as opinions of students and their parents about structured thinking development importance in their further education were summarized.
In work are explored standards of general education in subject informatics in Latvia, Russia and England. In the main part of the work three visual programming languages for forming of algorithmic thinking are described.
Thematic planning and methodical material for teaching the algorithms in extracurricular lessons in primary school is elaborated.
The work consists of three parts and two appendixes.
Total number of pages in the work is:75 pages.
The number of sources:15