Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorVītoliņa, Sabīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:39Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:39Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other33789en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12327
dc.description.abstractS.Vītoliņas darbā „Vizuāli telpiskās uztveres pilnveidošana 2. un 3. klases skolēniem ar fonētiski fonemātisko nepietiekamību” teorētiskajā daļā ir pētīta vizuāli telpiskā uztvere, fonētiski fonemātiskā nepietiekamība, tās korekcija, vizuāli telpiskās uztveres pilnveidošana 2. un 3. klases skolēniem. Darba praktiskajā daļā pētīts, kā vizuāli tepiskās uztveres pilnveidošana veicina fonētiski fonemātiskās nepietiekamības korekciju, mazina mācību grūtības, pozitīvi ietekmē personību veselumā skolēniem, kas apmeklē logopēda nodarbības. Darbs satur 5 nodaļas, literatūras sarakstu un 26 pielikumus. Secināts, ka fonētiski fonemātiskie traucējumi mazinās sistemātiskas koriģējošās darbības rezultātā visa mācību gada laikā, korekciju veicina vizuāli telpiskās uztveres pilnveidošanas uzdevumi. Atslēgas vārdi: vizuālā uztvere, telpiskā uztvere, fonētiski fonemātiskā nepietiekamība, mācību traucējumi, logopēdija, 2. un 3. klases skolēni.en_US
dc.description.abstractA theoretical part of the research “An Improvement of the Visual Spatial Reception for Children with Phonetic Phonematic Disorder, grades 2 – 3”, which is written by Sabine Vitolina, deals with a theory of the Visual Spatial Reception, Phonetic Phonematic Disorder, its correction and how to improve a Visual Spatial Reception for school children, grades 2 – 3. A practical part of this research further provides examples how the Phonetic Phonematic Disorder can be corrected with help of a method of the Visual Spatial Reception. Further it describes how a method of the Visual Spatial Reception can help children of the same age group with their learning disabilities /difficulties and how a speech therapist by using this method in his/her sessions can further help to improve positively child’s personality in its wholeness. This scientific research project is written by Sabine Vitolina and it consists of 5 Chapters, Bibliography and 26 Appendices. The research concludes that children with phonetic phonematic disorder, grades 2 – 3, involved regularly during the school year in speech therapy programs can significantly improve their deficiency under the method of the Visual Spatial Reception. Key words: visual reception, spatial reception, phonetic phonematic disorder, learning disabilities, speech therapy, children grades 2 – 3.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVizuāli telpiskās uztveres pilnveidošana 2., 3.klases skolēniem ar fonētiski fonemātisko nepietiekamībuen_US
dc.title.alternativeImprovement of visually spatial perception of Grade 2,3 pupils with phonetic phonematic insufficienceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record