• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Āra mācību izmantošana ģeogrāfijas mācību procesā: Grundzāles pamatskolas piemērs

Thumbnail
View/Open
299-33791-Eimane_Irita_ie07039.pdf.pdf (3.781Mb)
Author
Eimane, Irita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šīre, Jānis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs „Āra mācību izmantošana ģeogrāfijas mācību procesā - Grundzāles pamatskolas piemērs” veltīts – metodiskā materiāla āra nodarbībām izstrādāšanai pamatskolas ģeogrāfijas stundām, izmantojot Grundzāles pamatskolas apkārtnes iespējas. Diplomdarbā raksturotas pamatskolas vecāko klašu skolēnu mācīšanās īpatnības, galvenās āra stundās izmantojamās mācību metodes un darba organizācijas formas, apkopota informācija par efektīvu stundu plānošanu un raksturotas āra mācības. Darbā aprakstīta Grundzāles pamatskolas apkārtne, apsverot iespējas to izmantot āra stundām. Pamatojoties uz apkopoto informāciju, izstrādāti pamatskolas ģeogrāfijas āra mācību stundu metodiskie materiāli. Diplomdarba apjoms ir 71 lpp, tajā iekļauti 22 attēli un 15 pielikumi. Atslēgvārdi: āra mācības, Grundzāles pamatskola, mācību metodes ģeogrāfijā, pusaudžu mācīšanās īpatnības.
 
„The use of outdoors learning in the process of teaching/learning geography: the example of Grundzāle Basic School”. The aim of this work – to work out the methodical materials for outdoors learning at basic schools for geography lessons using the possibilities which are offered by surrounding of Grundzale Basic School. There are characterized learning peculiarities of senior pupils, the main learning methods for outdoor lessons, summarized information about effective lesson planning and characterized outdoor learning at Diploma work. The surrounding of Grundzale Basic School is described considering the possibilities how to make use of it in outdoor learning. The methodical materials for outdoors learning are worked out basing on summarized information. The volume of Diploma work: 71 pages, 22 pictures and 15 supplements. Key words: outdoor teaching/learning, Grundzale Basic School, learning methods at geography, learning peculiarities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12328
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV