Starppriekšmetu saiknes nodrošinājums vēstures un kulturoloģijas mācību procesā vidusskolā
Author
Dombrovska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūze, Aīda
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Starppriekšmetu saiknes nodrošinājums vēstures un kulturoloģijas mācību procesā vidusskolā”. Temata izvēli noteicas tas, ka skolēni apgūstot dažādus mācību priekšmetus, ne vienmēr spēj izveidot starppriekšmeta saikni. Skolotājiem sagādā grūtības mācību satura apjomīgā programma un mācību priekšmeti tiek skatīti atsevišķi no pārējiem. Tāpēc pētījumā tika izvirzīti šādi pētījuma jautājumi: 1.Kādi pedagoģiskie nosacījumi veicina starppriekšmetu saiknes nodrošināšanu vēstures un kulturoloģijas apguvē? 2.Kuras tēmas ir iespējams apvienot un kādās attiecībās?
Pētījuma mērķis: izpētīt starppriekšmetu saiknes būtību un atklāt tās nodrošināšanas iespējas vēstures un kulturoloģijas mācīšanā vidusskolā.
Pētījuma uzdevumi:
1.Apkopot un izanalizēt teorētisko literatūru par starppriekšmetu saikni pedagoģiskajā procesā
2.Pamatot mācību priekšmeta izvēli starppriekšmetu saiknes realizēšanai
3.Noskaidrot skolotāju viedokli par starppriekšmetu saikni
4.Veikt pētījumu par sta- The subject of the diploma paper is „Ensuring the interdisciplinary link in the teaching/learning process of history and culture studies in secondary school”. The choice of the subject was determined by the fact that, while learning different subjects, students are not always able to establish the interdisciplinary link . The voluminous syllabus causes difficulties to teachers, and school subjects are dealt with separately. That is why research was carried out on the following issues: 1.What pedagogical conditions facilitate ensuring the interdisciplinary link in teaching/ learning history and culture studies? 2.Which themes can be combined and in what proportion?
The aim of research: to study the essence of the interdisciplinary link and discover the opportunities of its ensurance in teaching/ learning history and culture studies in secondary school.
The tasks of research:
1.to sum up and analyse theoretical literature on the interdisciplinary link in the pedagogical process;
2.