Iekļaujoša pieeja dabaszinību stundās 5.klasei
Autor
Rusmane, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma „Iekļaujoša pieeja dabaszinību stundās 5.klasei”.
Darbs sastāv no 2 daļām: teorētiskās un praktiskās.
Darba teorētiskajā daļā tiek analizēts dabaszinību mācību saturs, aplūkota mācību procesa organizācija un iekļaujošas izglītības pamatnostādnes. Īpaša uzmanība tiek pievērsta iekļaujošai pieejai skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem vispārējā izglītības iestādē dabaszinību stundās.
Praktiskajā daļā tika salīdzināts dabaszinību mācību saturs vispārizglītojošajā programmā un speciālajā programmā izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un izstrādāti atbalsta materiāli tēmām „Skaņa”, „Dabas ainavas” un „Vielas un to pārvērtības” iekļaujošas pieejas īstenošanai.
Pētījumā izzinātas mācību satura atlases un mācību metožu izvēles iespējas, izveidoti atbalsta materiāli dabaszinību stundām 5.klasē, realizējot iekļaujošu pieeju vispārējā izglītības iestādē.
Atslēgvārdi: iekļaujoša pieeja, dabaszinības, izglītojamie ar garīgās attīstības traucējumiem Diploma theme is "Inclusive approach in 5th grade`s natural science classes."
The work consists of two parts: theoretical and practical parts.
The theoretical analyzes of the natural science curriculum describes the learning organization and inclusive education policies. Particular attention is paid to inclusive approaches for students with mild mental disorders in the general education natural science lessons.
In the practical part were compared natural science curriculum in general education and special education programs for students with intellectual disabilities and support material produced to the "Sound", "Natural landscape" and "Substance transformations" inclusive approach.
The research explored the selection of curriculum and teaching methods, options, created support materials for 5th grade`s natural science classes, realizing an inclusive approach in general education.
Keywords: an inclusive approach, natural science, students with mental disabilities.