Drāmas mācību paņēmiena izmantošana runātprasmes veicināšanai vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolā
Author
Katkeviča, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā analizēti teorētiskie pētījumi par runātprasmes attīstīšanu svešvalodu stundās, izmantojot drāmas mācību paņēmienu. Praktiskajā daļā aprakstītas konkrētas aktivitātes, kas ļauj maksimāli izmantot stundas laiku skolēnu komunicēšanas spēju attīstīšanai.
Darbs stundās parādīja, ka drāmas mācību paņēmiena izmantošana paplašina vārdu krājumu, uzlabo izrunu un intonāciju, atraisa radošumu, iemāca strādāt kopīgi un uzstāties kameras priekšā. Strādājot ar prieku, skolēni pilnveido komunikatīvo kompetenci, kā arī attīsta savu personību.
Teorētisko pētījumu un konkrēta mācību darba analīze, kā arī aptaujas dati apliecina, ka šī metode ļauj integrēt vairākus mērķus: efektīvi attīstīt runātprasmi reālai dzīvei pietuvinātās situācijās, atraisīt skolēnu individuālās spējas, veidot prasmi droši izteikt savas domas citā valodā. The theoretical part of the paper analyses research on the use of drama techniques at foreign language lessons. The practical part describes specific drama activities.
Class experience proves that drama techniques enrich vocabulary, improve pronunciation and intonation, enhance creativity, confidence and motivation, encourage students to communicate with others and express themselves without fear before an audience or camera. Setting meaningful contexts develops their imagination and personality. Students love lessons with drama elements.
Analysis of theoretical research, class experience and questionnaire data confirms that drama techniques integrate several aims: developing linguistic competence, teaching how to manage interpersonal relationships, building self-esteem and confidence and stimulating interest for the language.