• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izpratnes par drošības noteikumiem veidošanās 6-7 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-34150-Kvalifikacijas_darbs06.06.13.pdf (899.6Kb)
Author
Bargatina, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: „Izpratnes par drošības noteikumiem veidošanās 6 – 7 gadus veciem bērniem”. Darba autore: Ludmila Bargatina. Pētījuma mērķis: izpētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu izpratnes par drošības noteikumiem veidošanās pedagoģiskos nosacījumus pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījumā tika analizēta teorētiskā un metodiskā literatūra par bērnu izpratnes par drošības noteikumiem veidošanos pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, kā arī veikta 6 – 7 gadus vecu bērnu izpratnes par drošības noteikumiem veidošanās empīriskā izpēte. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 31 vienībām. Darba apjoms: 49 lappuses. Atslēgvārdi: drošības noteikumi, izpratne, problēmsituācijas, pirmsskolas pedagoģiskais process.
 
The Qualification Paper: “Formation of 6 - 7 Year-old Children’s Understanding of Safety Rules” Author: Ludmila Bargatina The aim of the Paper: to explore the pedagogical conditions of 6-7 year-old children’s understanding of safety rules in pre-school educational process. The author has studied the theoretical and methodological literature on the formation of children's understanding of safety rules in pre-school educational process and carried out an empirical research on the formation of 6-7 year-old children's understanding of safety rules. The work consists of: an introduction, three chapters, conclusion, bibliography and a list of literature sources of 31 units. The volume of the Paper: 49 pages. Keywords: safety rules, understanding, problem situations, pedagogical process in pre-school
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12344
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV