Folkloras izmantošanas iespējas lasītprasmes attīstīšanā 1.klasē latviešu valodas stundās
Автор
Pārstrauta, Guntra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Autore savam diplomdarbam ir izvēlējusies tēmu „Folkloras izmantošanas iespējas lasītprasmes attīstīšanā 1.klasē latviešu valodas stundās”, jo praktiskā darbība liecina, ka folklora ir neizsakāmi bagāta, bet tomēr nepietiekoši izmantota sākumskolas praksē tieši kā lasītprasmes attīstītāja.
Pētījuma mērķis - pētīt skolēnu lasītprasmes attīstīšanas iespējas, iepazīstot folkloras sacerējumus.
Pētījuma uzdevumi - analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par diplomdarba tēmu; pētīt lasītprasmes attīstīšanas paņēmienus latviešu valodas stundās 1.klasē; veikt sākumskolas skolotāju anketēšanu par lasītprasmes attīstīšanas iespējām; analizēt iegūtos rezultātus; izstrādāt programmu lasītprasmes attīstīšanai 1.klasē.
Pedagoģiskā pētījuma rezultāti apstiprināja diplomdarbā izvirzīto jautājumu, ka folkloras izmantošana veicina lasītprasmes attīstību.
Atslēgvārdi – lasītprasme, folkloras izmantošana lasītprasmes attīstīšanā The author has chosen the theme „ The possibilities of the use of the Latvian folklore for the development of reading skills for the first year native learners in the Latvian language lessons” due to the fact that the teachers’ practice testifies the folklore is an unutterably rich source but it is insufficiently used in primary schools as a reading skills developer.
The aim of the research - to study the possibilities of the developing learners’ reading skills using different sources of the Latvian national folklore ( tales, riddles, folk-songs ).
The tasks of the research – to analyse the pedagogical and psychological sources of literature; to study the pedagogical techniques and methods used in the Latvian language lessons for the developing reading skills; to do primary school teachers’ survey about possibilities of the development of reading skills and to analyse the results; to work out the subject syllabus for the developing reading skills.
The findings of the pedagogical research testify that the use of the national folklore in the Latvian language lessons promotes the development of reading skills.
Key words – reading skills, use of folklore for developing reading skills.