Runas attīstība agrā bērnībā - priekšnoteikums valodas apguvei pirmsskolas vecumā
Author
Zemīte, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
I. Upmane "Runas attīstība agrā bērnībā - priekšnoteikums tālākai valodas attīstībai pirmsskolas vecumā". Diplomdarbs, Rīga, LU Pedagoģijas, Psiholoģijas un Mākslas fakultāte, Pedagoģijas nodaļa, 2013.
Diplomdarba apjoms ir 77 lpp., 6 tabulas, 10 diagrammas, 20 pielikumi. Darbā tika izmantoti 27 literatūras avoti.
Diplomdarba mērķis ir pētīt dažādu aktivitāšu un līdzekļu izmantošanu jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšanā.
Pētījuma gaitā tiek secināts, ka bērna runa agrā bērnībā attīstīsies pilnvērtīgi ja:
•Pieaugušais radīs emocionāli drošu vidi,
•Tiks veidota pozitīva, dabiska saskarsme ar bērnu,
•Tiks apmierinātas bērna fiziskās, emocionālās un saskarsmes vajadzības,
•Tiks izmantotas dažādas aktivitātes,
•Pieaugušā valoda būs skaidra, gramatiski pareiza, izteiksmīga un intonatīvi bagāta. I. Upmane "Speech development in early childhood - a precondition for the further development of the language in preschool." Diploma paper, Riga, Faculty of Education and Psychology, Faculty of Education Department, 2013.
Diploma paper amounts to 77 pages, 6 tables, 10 charts, 20 attachments. The study utilized 27 literature sources.
Diploma thesis aims to explore the various activities and means in use of speech development to preschool-age children.
During the research, it is concluded that the child's speech in early childhood would develop properly if:
•An adult will create an emotionally safe environment,
•There would be created a positive, natural interaction with the child,
•The child will meet the physical, emotional and communication needs
•There would be used a variety of activities
•Adult’s language is clear, grammatically correct, expressive and with rich intonation.