• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības iestādes tēla veidošana.

Thumbnail
View/Open
299-36459-Petersone_Oksana_DatZ010091.pdf (1.083Mb)
Author
Pētersone, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pūce, Juris
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma - izglītības iestādes tēla veidošana. Maģistra darba mēŗkis - noskaidrot izglītības iestādes tēla veidošanas un uzlabošanas principus, lai piesaistītu sabiedrības ieinteresētību un veicinātu skolēnu skaita pieaugumu. Darba teorētiskajā daļā apskatīti jautājumi, kas saistīti ar izglītības iestādes tēla nozīmi sabiedrībā, veidošanas un uzlabošanas nosacījumiem, par pamatu ņemot vispārējas organizācijas principus. Darba empīriskais pētījums - izglītības iestādes tēla nozīme sabiedrībā - sniedz skolēnu, vecāku un skolas vadības viedokļus par savas skolas imidžu, kā rezultātā noskaidrojas iestādes tēla uzlabošanas stratēģija, kuras veiksmīgas darbības iznākumā skolai veidojas laba reputācija sabiedrībā, kas nodrošina skolēnu pieaugumu. Darba atslēgvārdi: izglītības iestādes tēls, izglītības iestādes zīmols, izglītības iestādes tēla veidošanas stratēģija.
 
The subject of master’s thesis – forming of image of educational institution. The goal of masters thesis – clarify the principles of forming and improving image of educational institution, to attract society interest and to support pupils increase. In theorical part of thesis points was discussed educational institution’s image importance in society, forming and improving conditions, based on general organizational principles. In empirical research part of thesis – importance of educational institution’s reputation in society – author provides opinions of pupils, parents and school management on the image of their school, resulting in image improvement strategy of this institution, whose successful implementation will develop prestige of the school in society, which should ensure increase in pupils. Keywords: image of educational institution, brand of educational institution, strategy of forming an image in educational institution.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12378
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV