Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīdaen_US
dc.contributor.authorDzene, Daigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:47Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:47Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other36595en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12381
dc.description.abstractDiplomdarbā tiek risināta problēma par novārtā pamesto bērnu stāvokli Rīgas 74. vidusskolā. 2008. gada pavasarī tika veikts pētījums par novārtā pamešanas cēloņiem, novārtā pamesto bērnu raksturīgākajām pazīmēm, kā arī par situāciju ar novārtā pamestiem bērniem Vidzemes priekšpilsētā un Rīgas 74. vidusskolā 1.-9. klašu grupā. Rezultāti parādīja, ka visvairāk novārtā pamesti bērni ir no nelabvēlīgām ģimenēm, kā arī no ģimenēm, kur vecāki ir šķīrusies. Bērni tiek pamesti novārtā arī ģimenēs, kurās vecāki ir aizņemti ar savu biznesu un ģimenēs, kur vecāki aizbraukuši strādāt uz citām valstīm. Autores izveidotā programma radīja iespēju skolēnam no 7.a klases uzlabot zināšanu līmeni, kā arī skolēnam no 1.a. klases un skolniecei no 5.a. klases veicināja ģimenē radušās problēmas tālāku risinājumu, pieaicinot speciālistus un institūcijas. Atslēgas vārdi: atbalsta personāla komisija, bērna pamešana novārtā, riska ģimenes, sociālpedagoģiskā darbība, sociālais pedagogs.en_US
dc.description.abstractDiploma Paper deals with the problem of neglected children in the Riga Secondary School No.74. The author, in spring of 2008, carried out the research on the reasons of the neglect covering also typical characteristics of the neglected children, and on general situation, as far as neglected children are concerned, in Vidzemes suburb of Riga city and in the group of 1st to 9th grade pupils at Riga Secondary School No. 74. Results showed that majority of neglected children come from unfavourable families and from families where parents were divorced. Children are neglected also in families were parents are too busy with work, and in families where parents have left to work abroad. The author developed the program which gave opportunity to the pupils of the 7th A grade to improve the level of knowledge. This program also helped a boy from the 1st A grade and a girl from the 5th A grade in a way of facilitation of the solution of problems within their respective families by involvement of experts and institutions. Key words: child neglect, commission risk families, social teacher, socio-pedagogical activities, support personnel.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSociālpedagoģiskā darbība ar novārtā pamestiem bērniem Rīgas 74. vidusskolāen_US
dc.title.alternativeSocio-pedagogical activities with neglected children in Riga Secondary school No. 74en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record