Vērtīborientējoša pieeja kristīgās mācības apguvē sākumskolā
Author
Greidāne, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Vērtības orientējoša pieeja kristīgas mācības apguve sākumskolā” aplūkoti kristīgas kultūras vērtības skolas izglītības sistēmā, tikumiskā audzināšana – visas personības audzināšanā jāvelta vērtība visām tām īpašības, kas veido un nodrošina personības tikumisko pasauli tas nedalāmība un organiskajā vienībā.
Vērtību pasaule ietver gan skaisto un neglīto, gan labo un ļauno, gan patieso un nepatieso, gan progresa un regresa spēku. Vērtības nevar veidoties izolēti viena no otras vai viena vērtību grupa atrauti no cita. Nevar no pedagoģijas nošķirt ētiskās, estētiskās, reliģiskās vērtības.
Tika izmantotas sekojošas pētījuma metodes: vecāku anketēšana, kurā vecāki savas atbildes uzradīja labas zināšanas stundas „Kristīga mācība” Svēto rakstu zināšanu jomā.
Jautāšanas metode ir viens no veidiem, kā panākt, lai bērni lietotu savu morālo apziņu. Jo vairāk viņi to izmantos, jo vairāk tā nostiprināsies kā paradums, otra daba, kas liks apzināties kā labo, tā slikto. In the graduation paper “Valuable contribution to the orientated point of view of Christian teaching in elementary school” the author has examined Christian cultural valuable things in school education system, moral education.
In the world of valuable things there is something beautiful and ugly, good and bad, truth and lie, progress and regress. And in the way you can’t isolate one valuable thing from other; one group pulls out from others.
In the work the author has used following methods of investigation: parents’ questionnaire. All parents showed their good knowledge of Bible.
The method of question was offered to pupils. This method is one of the manners to see how children use their moral sense of duty. And if they use this method more, they show their strength in the question what is good and what is bad.