Dienas centru iespējas pieaugušo ar intelektuālās attīstības traucējumiem iekļaušanās sabiedrībā sekmēšana.
Автор
Zeps, Raitis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienu cilvēku informētība par sabiedrībā notiekošajiem procesiem ir augsta, bet joprojām mums līdzās atrodas tādas cilvēku grupas, par kurām sabiedrībai trūkst informācijas. Sabiedrībai nav pietiekamas informācijas par pieaugušajiem ar intelektuālas attīstības traucējumiem, kuri joprojām dzīvo izolēti no sabiedrības procesiem.
Maģistra darba mērķis bija izpētīt kādas ir dienas centru iespējas sociālo prasmju pilnveidē pieaugušajiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem, kas sekmētu viņu iekļaušanos sabiedrībā.
Maģistra darba ietvaros autors veicis pētījumu par sabiedrības attieksmi pret cilvēkiem ar intelektuālo invaliditāti, noteicis un analizējis pieaugušo ar intelektuālo invaliditāti iekļaušanos līmeni sabiedrībā atbilstoši izstrādātajiem kritērijiem. Atbilstoši dienas centru iespējām, autors izstrādājis iekļaušanās sabiedrībā sekmēšanas programmu, kas var tik izmantota dienas centros kā pieaugušo ar intelektuālās attīstības traucējumiem iekļaušanās sabiedrībā sekmēšanas instruments.
Atslēgvārdi: iekļaušanās, iekļaušanās sabiedrībā sekmēšana, sociālās prasmes, pieaugušie ar intelektuālās attīstības traucējumiem, dienas centrs. The awareness of social processes among the public nowadays is very high, but still there are groups of people that we lack information about.
The society lacks in information about intellectually handicapped adults who still are being isolated of social processes. The objective of this Master’s degree thesis is to examine the possibilities of day care centers to develop social skills of intellectually handicapped adults and thus promote their integration into society.
Within the thesis the author has investigated the public attitude towards mentally handicapped people, as well as determined and analyzed the level of integration of intellectually handicapped according to the criteria developed. In accordance to the potential of the day care centers, the author has made up a program of promoting integration into society that can be used as a means of achieving the integration.
Key words: inclusion, inclusion in society, promotion of social skills, adults with intellectual disabilities, day care center.