• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēles metode mājturības un tehnoloģiju stundās 1.klasē

Thumbnail
View/Open
299-38303-Popena_Ieva_ip07003.pdf (1.589Mb)
Author
Popena, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Spēles metode mājturības un tehnoloģiju stundās 1. klasē”. Diplomdarba mērķis ir pētīt spēles metodes izmantošanas iespējas mācību priekšmetā „Mājturība un tehnoloģijas” 1. klasē. Teorētiskajā daļā izpētīta spēles ietekme uz personības attīstību, spēles funkcijas, spēles metodes būtība. Praktiskajā daļā autore apkopojusi, izveidojusi un aprobējusi spēles mājturībā un tehnoloģijās 1. klasē. Pedagoģiskajā pētījumā atklāts, ka 1. klases skolēniem kļūst vieglāks viņu dzīves ritms, psihiskās darbības pārkārtošanās, pilnveidojas sociālā mācīšanās, ja mācību stundās pielieto spēles metodi. Darbā izmantotās metodes: literatūras un dokumentu analīze, aptauja, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Darbā ietvertas 3 tabulas, 22 attēli un 16 pielikumi, kuros iekļauti spēļu apraksti. Atslēgvārdi: spēles metode, mājturība un tehnoloģijas, sākumskola.
 
The theme of diploma paper is: „The game method in home economics and technology lessons in Grade 1.” The aim of research is to explore opportunities of games` method in home economics and technology lesson in grade 1. There is explored the influence of games to development of people`s personality and functions of games. The author has created, approbated an optimal games` set for home economics and technology`s lesson in grade 1. In the research is found out that games` method relieves pupils teaching rhythm, psychological operation and improves their social learning. The methods of research: the analysis of literature and documents, questionnaire, pedagogical experiment. There are 3 tables, 22 figures and 16 appendixes in the diploma paper. Keywords: the games` method, home economics and technology, the primary school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12408
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV