Vērtīborientācijas veicināšana latviešu valodas stundās 2.klasē
Author
Logina, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Vinetas Neimanes diplomdarba tēma ir „Vērtīborientācijas veicināšana latviešu valodas stundās 2. klasē” Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma un pielikumiem. Pētījuma jautājums ir kā organizējams mācību process, lai ar literatūras palīdzību veicinātu skolēnu vērtību izpratni.
Darba mērķis izpētīt vērtīborientācijas iespējas latviešu valodas stundās 2. klasē. Darbā veikts empīrisks pētījums par skolēnu vērtīborientāciju.
1. nodaļā aplūkotas vērtību veidošanas likumsakarības un ietekmējošie faktori, 2. nodaļā vērtību veidošanas iespējas latviešu valodas stundās, 3. nodaļā veikti praktiski pētījumi Rīgas x. vidusskolā, 4. nodaļā aprakstīta pedagoģiskās izmēģinājuma darbības norise un 5. nodaļā pedagoģiskā izmēģinājuma darbības analīze un vērtējums.
Atslēgas vārdi: Lasīšana, mācību saturs, teksts, vērtības, vērtīborientācija. The theme of this diploma work’s project is “Promoting the value orientation in the Latvian language lessons in Grade 2” Diploma work’s project includes the preamble, five chapters, the conclusion and annexes.
The question of this diploma work’s project is - how to organize the study in order to promote students' understanding of values with the help of literature. The aim of diploma work is to explore the opportunities for value Latvian language lessons in the second class. Work carried out an empirical study on students' values prior and after testing activities.
Chapter 1 looks at the value of making patterns and factors influencing, Chapter 2 deals with value creation opportunities for Latvian language lessons, in Chapter 3 have been carried out field studies in High School X in Riga, Chapter 4 describes the pedagogical process and pilot activities and Chapter 5 describes of analysis and evaluation of the pedagogical pilot performance.
Key words: reading, learning content, text, values, values orientation.