• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Informācijas tehnoloģijas integrēšana matemātikā vispārizglītojošā skolā

Thumbnail
View/Open
299-38678-Kaulina_Inga_ik11062.pdf (1.966Mb)
Author
Kauliņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gultniece, Iveta
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Informācijas tehnoloģijas integrēšana matemātikā vispārizglītojošā skolā” mērķis ir noskaidrot iespējas informācijas tehnoloģijas iekļaušanā matemātikas mācību procesā pamatskolā un vidusskolā. Darba 1. nodaļā pētīti pieejamie IT resursi pielietošanai mācību procesā matemātikā un apmācību iespējas internetā, veikts pieejamo resursu izvērtējums. 2. nodaļā ir apskatītas problēmmācību metodes izmantošana un informātikas stundās apgūto prasmju pielietošana projektu darbos, aprakstīti konkrēti piemēri. 3. nodaļā ir apkopoti ieteikumi un piemēri biroja lietotņu iespēju izmantošanai matemātikas stundās. Darba nobeigumā izteikti secinājumi un formulēti priekšlikumi tehnoloģiju efektīvai izmantošanai matemātikas mācīšanā. Atslēgvārdi: informācijas tehnoloģija, matemātika, informātika, dators, problēmmācības, pētnieciskā darbība, projektu metode, lietojumprogrammas.
 
The goal of the diploma paper ”Integration of information technologies in mathematics lessons in general comprehensive school” is to find out possibilities how to involve information technologies in the learning process in mathematics lessons in elementary and secondary school. In the first chapter available IT resources are investigated and analyzed, their application in learning process in mathematics lessons, as well as possible online teaching/learning is discussed. In the second chapter the use of problematic learning method is discussed, skills learned in IT lessons and in project works are described, specific examples are given. In the third chapter suggestions and examples for office applet use in mathematics lessons are summarized. In the final chapter conclusions are deriven and suggestions for effective information technology use in teaching/learning mathematics are proposed. Key words: information technologies, mathematics, informatics, computer, problematic learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12413
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV