Informācijas tehnoloģijas integrēšana matemātikā vispārizglītojošā skolā
Author
Kauliņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gultniece, Iveta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Informācijas tehnoloģijas integrēšana matemātikā vispārizglītojošā skolā” mērķis ir noskaidrot iespējas informācijas tehnoloģijas iekļaušanā matemātikas mācību procesā pamatskolā un vidusskolā.
Darba 1. nodaļā pētīti pieejamie IT resursi pielietošanai mācību procesā matemātikā un apmācību iespējas internetā, veikts pieejamo resursu izvērtējums. 2. nodaļā ir apskatītas problēmmācību metodes izmantošana un informātikas stundās apgūto prasmju pielietošana projektu darbos, aprakstīti konkrēti piemēri. 3. nodaļā ir apkopoti ieteikumi un piemēri biroja lietotņu iespēju izmantošanai matemātikas stundās. Darba nobeigumā izteikti secinājumi un formulēti priekšlikumi tehnoloģiju efektīvai izmantošanai matemātikas mācīšanā.
Atslēgvārdi: informācijas tehnoloģija, matemātika, informātika, dators, problēmmācības, pētnieciskā darbība, projektu metode, lietojumprogrammas. The goal of the diploma paper ”Integration of information technologies in mathematics lessons in general comprehensive school” is to find out possibilities how to involve information technologies in the learning process in mathematics lessons in elementary and secondary school.
In the first chapter available IT resources are investigated and analyzed, their application in learning process in mathematics lessons, as well as possible online teaching/learning is discussed. In the second chapter the use of problematic learning method is discussed, skills learned in IT lessons and in project works are described, specific examples are given. In the third chapter suggestions and examples for office applet use in mathematics lessons are summarized. In the final chapter conclusions are deriven and suggestions for effective information technology use in teaching/learning mathematics are proposed.
Key words: information technologies, mathematics, informatics, computer, problematic learning.