Riharda Kraujas personības un daiļrades iepazīšana literatūras stundās 9. un 10. klasē
Author
Veģe, Sibilla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā Riharda Krauļa personības un daiļrades iepazīšana literatūras stundās 9. un 10. klasē izvirzīts mērķis pētīt autora personības un romāna „Dieva pabērni” iepazīšanas iespējas.
Ideja par novadpētniecības aktualizēšanu literatūras stundās nosaka šī diplomdarba tēmas aktualitāti, izstrādājot metodisko sistēmu sava novada autora personības un literārā darba iepazīšanai un to aprobējot, radīt skolēnos interesi izzināt papildus mācību darbam dzimtās vietas vēsturi vai cita autora- novadnieka- daiļdarbus.
Diplomdarbs piedāvā ieskatu teorētiskās atziņās, kas aktuālas izstrādājot metodisko sistēmu. Izstrādātā metodiskā sistēma pamatota, aprobēta un raksturota izmēģinājumdarbībā, iegūtie rezultāti apkopoti un analizēti. The goal of paper Getting acquainted with the personality and creative work of Rihards Kraulis in literature lessons in Grades 9 and 10 is research about possibilities of learning more about personality of author and novel „ Gods’ stepchildren” („Dieva pabērni”).
The idea of popularization of regional studies during literature lessons determines importance of papers’ theme. Development and applying of methodical system for learning more about author’s personality and his research is meant for arousing pupils’ interest in research of native regions’ history aside of main studies and familiarization with work of regional specialists.
The paper overlooks important theory statements that are necessary for development of methodical system. Developed methodical system has a base, it was tried and described; summary and analysis of results was also made.