Lasīšanas veicināšanas iespējas 3.klasē
Author
Rimša, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: Izpētīt lasīšanas veicināšanas iespējas 3.klasē, izmantojot dažādas lasīšanas veicināšanas metodes, dažādus lasīšanas veidus, veicināt skolēnu interesi par lasīšanu.
Pētījuma uzdevumi:
1.Analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par skolēna lasītprasmi.
2.Analizēt lasītprasmes veicināšanas metodes pedagoģiskajā literatūrā.
3.Veikt mācību izmēģinājumdarbību, novērojot skolēnus stundās.
4.Veikt skolēnu un viņu vecāku anketēšanu.
Hipotēze: Pārzinot skolēnu vecumposma īpatnības, intereses un vajadzības, izmantojot dažādas lasīšanas veicināšanas metodes, dažādus lasīšanas veidus, ir iespējams lasītprasmi veicināt.
Pētījuma metodes:
Literatūras izpēte.
Pedagoģiskā izmēģinājumdarbība.
Pedagoģiskā novērošana.
Anketēšana.
Iegūto rezultātu analīze.
Darba teorētiskajā daļā raksturotas 3.klases skolēnu vecumposma īpatnības, kā arī lasītprasmes loma bērna attīstībā. Metodiskajā daļā pētītas literāro darbu uztveres īpatnības, dažādu lasīšanas veidu un lasītprasmes veicināšanas metožu, darba formu un stratēģiju izmantošanas iespējas. Praktiskajā daļā izstrādāti stundu plāni, veikti skolēnu novērojumi stundās, veikta skolēnu un viņu vecāku anketēšana un šo novērojumu un anketēšanas rezultātu analīze.
Atslēgas vārdi: lasītprasmes veicināšana, metodes un stratēģijas, lasītprieks un ieinteresētība, uztvere, lasīšanas veidi, prasmes un iemaņas, literatūras daudzveidība.
Darba nozīmīgums: izmantojams ikdienas pedagoģiskajā darbā 3. klasē lasīšanas stundās.
Diplomdarba apjoms: 77 lpp, 20 attēli, 8 pielikumi, 58 literatūras avoti. Aim of Research: To explore possibilities of the reading’s encouragement in from 3, using different methods’ of reading’s encouragement, different ways of reading, to promote and rouse interest for reading.
Task of Research:
1.To analyse pedagogical – psychological literature about reading skills of students.
2.To analyse methods of reading’s encouragement in pedagogical literature.
3.To do pedagogical testing observing students during the lessons.
4.To do questioning of students and their parents.
Hypothesis: Knowledge about age bracket’s distinguishing features of features of students, use of different reading encouragement’s methods, different ways of reading, it is possible to promote reading skills.
Methods of Research:
Investigation of literature.
Pedagogical testing.
Pedagogical observation.
Pedagogical questioning.
Analysis of results.
Theoretical part consists of description age bracket’s distinguishing features of students in from 3, role of reading skills for child’s development Methodical part consists of investigation of distinguishing feature’s literary work, many using’s possibilities for different ways of reading and reading skill’s encouragement, activity’s form and strategy. Practical part consists of considered beforehand lessons, observation of students during the lessons, questioning of students and their parents and analysis of all this observation’s results.
Keywords: Encouragement of reading, methods and strategy, interest and joy for reading, perceptivity, ways of reading, skills and abilities, variety of literature.
Importance of the work: usable for daily pedagogical work at reading’s lessons in Form 3.
Amount of work: 77 pages, 20 pictures, 8 appendixes, 58 sources of literature.