dc.contributor.advisor | Skara-Mincāne, Rita | en_US |
dc.contributor.author | Siltāne, Agnese | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:56Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:56Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.other | 39794 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12446 | |
dc.description.abstract | Diktāts vārdu krājuma apguvē angļu valodas stundās 5. klasē.
Tēmas izvēli noteica situācija, ka 5. klases skolēniem vārdu krājuma apjoms ir stipri viduvējs un līdz ar to tiek traucēta angļu valodas pilnvērtīga apguve. Vārdu krājums ir jebkuras valodas apguves pamats, ar kura palīdzību skolēns var sākt pilnveidot jebkuru no prasmēm. Situācijā, kad skolēns neatpazīst un neprot lietot vārdus mutvārdu vai rakstiskā formā, apgrūtināta ir runāšanas, lasīšanas, rakstīšanas un klausīšanās prasmju pilnveide. Darba autore kā vienu no vārdu krājuma apguves metodēm piedāvā diktātu, jo tas palīdz vienlīdz labi vingrināt dažādas valodas jomas, skolēnu iemaņas un prasmes. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā diktātu izmantošana angļu valodas stundās 5. klasē veicina skolēnu vārdu krājuma apguvi.
Tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums un tajā piedalījās astoņi 5. klases skolēni. Pētījuma ietvaros tika veikta:
•skolēnu darbu kontentanalīze, lai noskaidrotu, cik plašs ir skolēnu vārdu krājuma apjoms diktātu izmantošanas laikā;
•pārbaudes darbi, lai noskaidrotu skolēnu vārdu krājumu par tēmu ’’Savvaļas dzīvnieki” pirms un pēc diktātu izmantošanas angļu valodas stundās;
•skolēnu pašvērtējumi, lai skolēni uzņemtos atbildību par savu mācīšanos un pilnveidotu patstāvīgās mācīšanās prasmes.
Pārbaudes darbi parādīja, ka, strādājot ar dažāda veida diktātiem angļu valodas stundās, skolēnu vārdu krājuma apjoms ir palielinājies. Turklāt, veicot pašvērtējumus pēc darba ar diktātiem, tika nodrošināta tūlītēja atgriezeniskā saite, jo skolēni uzskatāmi varēja redzēt, kas jau ir zināms, kas vēl nezināms, pie kā vēl jāpiestrādā. Tātad diktāts ir interesanta, motivējoša un izziņas bagāta mācību metode, ar kuras palīdzību iespējams veiksmīgi apgūt vārdu krājumu angļu valodā. | en_US |
dc.description.abstract | Dictation in vocabulary learning in English lessons in form 5.
The topic is chosen because the vocabulary of the 5th class students is very mediocre and so interfering the English language’s valuable learning. Vocabulary is the basis for learning any language by which a student can begin to develop any skills. In a situation where a student can not recognize and do not know how to use the words orally or in writing has difficulty in speaking, reading, writing and listening skills improvement. The author as one of the vocabulary learning methods offers dictation because it helps equally well to practice different language areas, students’ skills and abilities. The aim of diploma paper is to find out how the use of dictations in English language lessons in form 5 promotes students’ vocabulary learning.
There was carried out a case study and was involved eight fifth class students. In the study was carried out:
•content analysis of students works, to determine how broad is students’ vocabulary during the dictations;
•tests, to determine students vocabulary on the topic of ’’Wild animals” before and after the use of dictations in English language lessons;
•students self-assessments, to help students take responsibility for their learning and develop independent learning skills.
Tests showed that by working with various types of dictations in English language lessons students’ vocabulary has increased. Besides, through self-assessments after the work with dictations was given immediate feedback as the students could clearly see what is already known, what is yet unknown and to what still has more work to do. Consequently, the dictation is interesting, motivating and cognitive rich training method with ability to successfully learn the vocabulary of English. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Diktāts vārdu krājuma apguvei angļu valodas stundās 5.klasē | en_US |
dc.title.alternative | Dictation for the vocabulary acquisition in English lessons in Grade 5 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |