Muzikālās rotaļas 1.klases skolēnu saskarsmes prasmju pilnveidei
Author
Loginova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Ilzes Loginovas diplomdarbs „Muzikālās rotaļas pirmās klases skolēnu saskarsmes prasmju pilnveidei”, tapis, lai pievērstu uzmanību kā muzikālās rotaļas sekmē skolēnu savstarpējo saskarsmi. Diplomdarbā ir pētīta teorija par skolēnu saskarsmes prasmēm un mācību prakse Rīgas sākumskolā „Valodiņa”.
Diplomdarba pirmajā daļā aprakstītas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par saskarsmes prasmēm. Saskarsmes prasmes ir nepieciešamas, lai bērns pilnvērtīgi funkcionētu sabiedrībā, veidojot savstarpēji pieņemamas attiecības, kontaktējoties ar citiem cilvēkiem. Otrā daļa veltīta mūzikas mācības priekšmetam pirmajā klasē, pievēršot uzmanību mūzikas mācības mērķim un saturam, kā arī muzikālajām rotaļām, kuras saista un aizrauj bērnus, sniedz tiem gandarījumu, stimulē emocionālā pārdzīvojuma rašanos. Muzikālās rotaļas aktivizē skolēnu uzmanību, raisa fantāziju un iztēli, attīsta atmiņu un radošās spējas. Trešajā daļā ir apkopota informācija par mācību praksē veiktajiem un iegūtajiem rezultātiem.
Pētījuma laikā atklājās, ka skolēnu saskarsmes prasmes sekmīgāk var veidoties kopīgā darbībā. Katram skolēnam piemīt tikai viņam raksturīga izziņas darbība, gribas, rakstura un izturēšanās savdabība. Tādēļ līdzdarbojoties kopīgā muzikālā rotaļā, ikviens skolēns var piemēroties citiem audzēkņiem, pilnveidojot savas saskarsmes prasmes.
Būtiska arī skolēnu un skolotāju savstarpējā saskarsme. Saskarsmes procesā var rūpīgāk iepazīt katra skolēna individualitāti – psiholoģiskās īpatnības, attīstības īpatnības, kā arī gūt pieredzi skolēnu saskarsmes prasmju pilnveidošanā.
Atslēgas vārdi: muzikālās rotaļas, saskarsmes prasmes, skolēni. Ilze Loginova graduation “Musical games of first grade students communication skills”, the result to focus on the musical games encourage contacts between students. Diploma has studied the theory of student communication skills and teaching practices in primary school Riga “Valodina”.
Diploma in the first part describes the pedagogy and psychology researchers’ theoretical knowledge of communication skills. Communication skills are necessary for the child to function fully in society, creating a mutually acceptable relationship, contact with other people. The second component devoted to the subject of teaching music in first class, focusing on teaching music in the purpose and content, as well as the musical play, which binds and fascinates the children, give them the satisfaction to stimulate emotional emotions emerge. Music activates the students’ attention to the games, cause for fantasy and imagination, develop memory and creativity. The third part summarizes the information on teaching practice undertaken and the results obtained.
During the study revealed that students communication skills can be successfully formed a joint operation. Each student has only his inherent cognitive activity, will, character and behavior of the singularity. Therefore, participation in a joint musical playing, each student can adapt to other students, improving their communication skills.
Essential to students and teachers mutual communication. Communication process can be more thoroughly explore each pupil’s individuality - psychological characteristics, development characteristics, as well as students gain experience in communication skills.
Keywords: musical games, communication skills, the students.