Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana motivācijas paaugstināšanai angļu valodas stundās sākumposmā
Автор
Brimerberga, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba ”IKT izmantošana motivācijas paaugstināšanai angļu valodas stundās sākumposmā” mērķis bija noskaidrot un pārbaudīt praktiski vai IKT var paaugstināt 5. klases skolēnu motivāciju apgūt angļu valodu. Skolēnu motivācijas paaugstināšana ir ļoti svarīga labāku valodas apguves rezultātu sasniegšanai.
Darba gaitā tika studēta un analizēta literatūra un citi informācijas avoti par IKT vēsturi; īpaši par IKT attīstību Latvijas izglītības sistēmā, par IKT ietekmi uz angļu valodas apguves motivāciju, par angļu valodas stundā izmantojamo IKT priekšrocībām un trūkumiem; un literatūra par sākumskolas skolēnu psiholoģisko raksturojumu.
Pētījumā tika atklātas IKT izmantošanas iespējas un īpatnības, IKT izmantošanas iespējas skolēnu motivācijas paaugstināšanai, IKT integrēšanas iespējas mācību procesā.
Ar anketu palīdzību atsevišķa gadījuma pētījumā tika noskaidrota skolēnu attieksme pret IKT izmantošanu angļu valodas stundās un ikdienas nodarbībās.
Tika noskaidrots, ka skolēniem ir ļoti liela interese par IKT izmantošanu viņu ikdienas dzīvē, kā arī angļu valodas stundās. Taču IKT reti tiek izmantotas citās sākumskolas posma mācību stundās. Tātad IKT var tikt izmantotas sākumposma skolēnu motivācijas paaugstināšanai angļu valodas stundās. Tika noskaidrots, ka IKT izmantošana stimulē skolēnu vēlmi pildīt arī lasīšanas un rakstīšanas uzdevumus.
Pēc pētījuma datiem var secināt, ka IKT izmantošana angļu valodas mācību stundās var motivēt skolēnus apgūt angļu valodu. The aim of the present Paper „Using Information and Communications Technology for Improvement of Motivation in Primary English Class” was to find out and to test in practice what tasks of using ICT can improve the motivation of the 5th grade students to study the English language. It is very important to improve the motivation of the students in order to achieve better results in the foreign language acquisition process.
This study revises the theoretical literature and other sources on history of ICT, especially on development of ICT in Latvian educational system, on ICT influence on motivation of foreign language acquisition, on advantages and disadvantages of ICT in the English lessons and the literature on the psychological characteristics of primary students.
The study reveals specific features of using ICT, elaborates methods for the improvement of motivation as regards the use of ICT.
With the help of questionnaires, this Paper elicits the students’ attitude to ICT in English lessons, and their daily life.
It was observed that students have a high interest about using ICT in their daily routine as well as using ICT to learn the English language. But the ICT are rarely used in other primary lessons. It means the ICT can be used for improvement of motivation in primary English lessons. It was observed that with help of ICT students are more interested in doing reading and writing tasks.
The study concludes that using ICT can improve the motivation in English lessons