Olimpiskās izglītības īstenošanas metodika vidusskolā.
Author
Ļebedevs, Genādijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grundmane, Dzintra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir – „Olimpiskās izglītības īstenošanas metodika vidusskolās”. Darba mērķis: izzināt un izpētīt Olimpiskās izglītības politiku un izmantotās metodes vidusskolā. Olimpiskās izglītības darbība ir ļoti plaša un tā skar visu sabiedrību, bet galvenokārt tā ir orientēta uz bērniem un jauniešiem. Olimpiskā izglītība mūsdienās ir kļuvusi par formālās un neformālās izglītības neatņemamu sastāvdaļu, jo tās galvenais mērķis ir – veidot garīgi, fiziski, estētiski un intelektuāli attīstītu personību. Šajā personības veidošanās procesā ir ieinteresēta visa sabiedrība. Tāpēc sabiedrībai ir nepieciešams pievērst lielu vērību Olimpiskās izglītības īstenošanai un tās darbības efektivitātei.
Diplomdarba ietvaros tika analizēti literatūras un interneta resursu avoti, lai varētu raksturot Olimpisko izglītību, tās darbības principus, mācīšanas un mācīšanās procesā izmantojamās metodes. Svarīgi ir apzināties, ka Olimpiskās izglītības process būs sekmīgāks, ja tas tiks integrēts vairākos mācību priekšmetos, ne tikai sportā.
Olimpiskās izglītības metodes var būt ļoti dažādas, un svarīgi, ka procesā var tikt izmantotas arī vispārpedagoģiskās metodes, galveno uzsvaru liekot uz olimpisma principu un ideālu ievērošanu, sociālo un vispusīgu personības attīstību. Izplatītākās un efektīgākās metodes Olimpiskajā izglītībā ir: sporta un olimpiskās dienas, semināri, lasījumi, diskusijas, konkursi, aktīvās atpūtas un izglītojoša rakstura pasākumi u.c.
Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas (4. nodaļas) un praktiskās daļas, secinājumiem, izmantotā literatūras saraksta un pielikumiem.
Atslēgas vārdi: Olimpiskā izglītība, Olimpiskā kustība, olimpisms, Olimpiskās izglītības metodika, jaunieši, vispusīgi attīstīta personība. The theme of the Diploma is „Olympic education technique in secondary school”. The aim of the Diploma is: to study used methods and a policy of Olympic education in secondary school. Action of Olympic education is very wide, it influence all society, but mainly it is focused on children and youth. Presently Olympic education is being integral part of formal and informal education, becouse it aim is – creat a physical, spiritual, aesthetical and moral developed personality. Therefore it is necessary for a society to be interested in this developing process of personality.
During work on the diploma the analysis of the literature and other information sources has been made to characterise Olympic education, it activity principles and used methods in the course of study and teaching. It is important to realise that Olympic education process will be successful, if it integrated into many subjects, not only in sports.
The methods of the Olympic education can be very different, and important, that in the Olympic education process can used pedagogical methods, the main attention giving on the Olympic ideals and priciples, social and all – around development of the personality. The most widespread and effective methods of the Olympic education are: sport and olympic days, seminars, competitions, discussions and other actions of educational character.
The diploma consists from introduction, theoretical (4 chapters) and practical part, conclusions, the used literature list and addition.
The key words: Olympic education, Olympic movement, Olympism, Olympic education technique, youth, all-around developed person.