dc.contributor.advisor | Ozola, Antra | en_US |
dc.contributor.author | Umbraško, Olga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:56Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:56Z | |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.identifier.other | 40056 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12453 | |
dc.description.abstract | Maģistra darba tēma ir „Standartu salīdzinājums dzimumu noteikto atšķirību aspektā valsts pārbaudes darbu rezultātos valodas apguvē 6.klasē mazākumtautību skolās”.
Pētītā maģistra darba problēma ir aktuāla , jo mūsdienās skolēnu valodas zināšanām un prasmēm ir liela loma skolēnu vispārējā attīstībā. Apgūstot valodu, ir novērotas dzimumu noteiktās atškirības starp zēniem un meitenēm.
Maģistra darba mērķis ir izpētīt 6.klašu skolēnu mācību sasniegumus, ņemot vērā dzimuma noteiktās atšķirības.
Teorētiskajā daļā darba autore raksturo jēdzienus „komunikatīvā kompetence”, „valodas kompetence”un „sociokultūras kompetence”, pusaudzis”, „pubertāte” un citu terminu saturu, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi pēc maģistra darba pētījamās tēmas. Kā arī pievēršas pusaudžu fizioloģisko un psiholoģisko īpatnību raksturojumam un dzimumu noteikto atšķirību jautājumam.
Praktiskajā daļā maģistra darba autore ieguva pilsētas Rīga piecu rajonu mazākumtautību skolu valsts pārbaudes darbu 6. klasē rezultātus, tos apkopoja un veica salīdzinājumu starp zēnu un meiteņu sasniegumiem katrā no pārbaudītajām prasmēm. Savā darbā aprakstīja salīdzinošo analīzi dzimumu noteikto atškirību kontekstā. Darba autore atklāja problēmas, ar kurām saskarās pusaudži apgūstot valodu, ņemot vērā fizioloģiskās un psiholoģiskās problēmas, kā arī konstatēja kādas ir dzimumu noteiktās atšķirības latviešu valodas un krievu valodas ieskaišu rezultātos.
Maģistra darbs sastāv no ievada, 7 daļām, nobeiguma, literatūras saraksta un avotiem, pielikumiem. | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the Master ‘s work is “The composition of standards in the aspect of gender differences on the basis of state testing works in the lanquage studies the 6-th form of national minority schools”.
The investigated topic of the work is actual as pupil’s language skills and knowledge are very significant in his general development while studying gender differences between girls and boys are observed a language.
The goal of the work is to study 6 – formers’ achievements and the influence of gender differences on these achievements.
In the theoretical part the author characterizes the terms “communikative competence”, “language competence”, “socio-cultural competence”, “teenager” and others, basing on the analysis of the literature on this topic.
The authors also pays attention to physiological and psychological peculiarities of teonager’s age of different genders.
Un the practikal part the author investigates the rezults of the activities of 6-formers from 5 Riga districts, combined them and makes the comparison of the achievements of girls and boys in each task of the test.
The authors carries out the analysis of gender differences in the work and reveals the problems that pupils come across while learning languages basing on the physiological and psychologikal problems.
The authors states gender differences in the results of tests in Latvian and Russian.
The master’s work consists of Introduction, 7 chapters, conclusion, List of Literature and appendices. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Izglītības vadība | en_US |
dc.title | Standartu salīdzinājums dzimumu noteikto atšķirību aspektā valsts pārbaudes darbu rezultātos valodas apguvē 6.klasē mazākumtautību skolās. | en_US |
dc.title.alternative | 38.Comparison of standards in the aspect of gender determined differences in the results of state tests in the language acquisition in Grade 6 in minority schools. | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |