• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu vārdu krājuma veidošanas paņēmieni krievu valodas kā svešvalodas stundā

Thumbnail
View/Open
299-40159-Kazakevica_Vita_vk08111.pdf (6.797Mb)
Author
Kazakeviča, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Kazakevičaa Vita Skolēnu vārdu krājuma veidošanas paņēmieni krievu valodas kā svešvalodas stundās: diplomdarbs. Rīga, 2013. 60 lpp. Darbs veltīts skolēnu vārdu krājuma veidošanas paņēmieniem krievu valodas kā svešvalodas stundās, kas ietver tādu jēdzienu izskatīšanu kā leksikas semantizācija, leksika, leksikas zināšanas, struktūra, kā arī uzdevumu tipu izskatīšanu, kas sekmē vārdu krājuma apguvi. Autors ir izstrādājis arī uzdevumu sistēmu, kas ļauj leksiku iekļaut stundas kontekstā, nostiprināt un aktivizēt to skolēnu aktīvo runu‚ un pārbaudīt iegaumēšanu. Pētījums var ieinteresēt pedagogus, svešvalodu pasniedzējus, metodiķus, ka arī pedagoģijas un filoloģijas programmu studentus. Atslēgas vārdi: semantizācija, leksika, vārdu krājums, struktūra, vārdu krājuma apgūšana, aktīvā‚ runa.
 
Strategies of Forming Pupils’ Vocabulary in Russian as a Foreign Language Lessons: Qualification paper. Riga, 2013. 61 p. The paper is devoted to strategies of forming pupils’ vocabulary in Russian as a foreign language lessons what means to examine such terms as semantization of lexis, lexicon, lexical knowledge, frame as well as types of exercises guided to master vocabulary. The author has developed a system of exercises which allows to bring the vocabulary into the context of lessons, revise and activate in pupils’ speech and check how it is memorized. The research may be recommended to pedagogues, teachers of foreign languages, methodists as well as to pedagogy and philology students. The keywords: semantization, lexis, vocabulary, frame, lexical acquisition.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12455
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV