Skolēnu vārdu krājuma veidošanas paņēmieni krievu valodas kā svešvalodas stundā
Autor
Kazakeviča, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kazakevičaa Vita
Skolēnu vārdu krājuma veidošanas paņēmieni krievu valodas kā svešvalodas stundās: diplomdarbs. Rīga, 2013. 60 lpp.
Darbs veltīts skolēnu vārdu krājuma veidošanas paņēmieniem krievu valodas kā svešvalodas stundās, kas ietver tādu jēdzienu izskatīšanu kā leksikas semantizācija, leksika,
leksikas zināšanas, struktūra, kā arī uzdevumu tipu izskatīšanu, kas sekmē vārdu krājuma
apguvi. Autors ir izstrādājis arī uzdevumu sistēmu, kas ļauj leksiku iekļaut stundas kontekstā,
nostiprināt un aktivizēt to skolēnu aktīvo runu‚ un pārbaudīt iegaumēšanu.
Pētījums var ieinteresēt pedagogus, svešvalodu pasniedzējus, metodiķus, ka arī pedagoģijas un filoloģijas programmu studentus.
Atslēgas vārdi: semantizācija, leksika, vārdu krājums, struktūra, vārdu krājuma apgūšana, aktīvā‚ runa. Strategies of Forming Pupils’ Vocabulary in Russian as a Foreign Language Lessons: Qualification paper. Riga, 2013. 61 p.
The paper is devoted to strategies of forming pupils’ vocabulary in Russian as a foreign language lessons what means to examine such terms as semantization of lexis, lexicon, lexical knowledge, frame as well as types of exercises guided to master vocabulary.
The author has developed a system of exercises which allows to bring the vocabulary into the context of lessons, revise and activate in pupils’ speech and check how it is memorized.
The research may be recommended to pedagogues, teachers of foreign languages, methodists as well as to pedagogy and philology students.
The keywords: semantization, lexis, vocabulary, frame, lexical acquisition.