Starppriekšmetu saikne Dž. Bokačo un V. Šekspīra daiļrades apguvē literatūras un kulturoloģijas stundās
Autor
Graudiņa, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ausekle, Dagmāra
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma „Starppriekšmetu saiknes veidošana Dž. Bokačo un V. Šekspīra daiļrades apguvē literatūras un kulturoloģijas stundās”.
Diplomdarba mērķis. Izzināt starppriekšmetu saiknes veidošanas iespējas renesanses perioda ietvaros literatūras un kulturoloģijas stundās, iepazīstoties ar Dž. Bokačo un V. Šekspīra darbiem.
Diplomdarba uzdevumi:
1. analizēt pedagoģisko, metodisko literatūru par starppriekšmetu saikni, mācību priekšmetu didaktikas jautājumiem un Dž. Bokačo un V. Šekspīra personību daiļradi;
2. veikt mācību izmēģinājumu;
3. apkopot, izvērtēt skolēnu un skolotāju sadarbības rezultātus.
Diplomdarbā ir 6 nodaļas un 10 apakšnodaļas.
Pirmajā nodaļā analizēta teorētiskā literatūra, akcentējot jautājumu kā starppriekšmetu saiknes veidošana stimulē mācību procesu, motivē skolēnus mācību darbam.
Otrajā nodaļā sniegts ieskats literatūras un kulturoloģijas mācību priekšmetu specifikā.
Trešajā nodaļā aplūkotas renesanses iezīmes literatūrā un kulturoloģijā, raksturota Dž. Bokačo un V. Šekspīra daiļrade.
Ceturtajā nodaļā apskatītas jauniešu vecumposmu īpatnības un skolotāju sagatavošanos mācību darbam.
Piektajā nodaļā atspoguļota skolotāju un skolēnu sadarbība mācību stundās.
Sestajā nodaļā veikta mācību darba analīze, apkopoti mācību izmēģinājumā gūtie rezultāti.
Diplomdarbā pievienoti pielikumi, kuros atrodas skolotāju sagatavotie materiāli un skolēnu darbi.
Atslēgas vārdi: starppriekšmetu saikne; Dž. Bokačo un V. Šekspīra daiļrade; renesanse; noveļu krājums „ Dekamerons ”; traģēdija „ Romeo un Džuljeta ”; sadarbība. The theme of the graduation work is "Interdisciplinary link in acquiring the creative work of J.Boccaccio and W.Shakespeare in literature and culture studies lessons ".
The aim of the graduation work is - find out the possibilities of creating cross-curricular renaissance within the literary and cultural classes, getting acquainted with J. Boccaccio and V. Shakespeare's works.
The tasks of the graduation work are -
1. Analyze the pedagogical and methodological literature on cross-curricular links, subject didactic issues and J. Boccaccio and V. Shakespeare's personality works.
2. Carry out of the training trials.
3. Collect and evaluate the results of the cooperation between students and teachers.
The graduation work has 6 chapters and 10 sub-divisions.
The first chapter analyzes the theoretical literature, the issue of cross-curricular links are stimulated learning, motivate students to teaching.
The second chapter looks at literary and cultural studies subjects’ specifications.
The third chapter deals with the characteristics of Renaissance literature and culturology, describes J. Boccaccio and V. Shakespeare's writings.
The fourth chapter deals with the characteristics of young age groups, and teacher preparation for teaching.
The fifth section reflects teachers 'and students' co-curricular lessons.
The sixth chapter in teaching analysis, summarized in teaching trial outcomes.
The graduation work attached annexes containing materials prepared by the teacher and student works.
Keywords: Cross-curricular links, J. Boccaccio and V. Shakespeare's writings, Renaissance, Novella collection "Decameron", Tragedy "Romeo and Juliet", Collaboration.