• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pamatprasmju apguves iespējas latviešu valodas mācību procesā 2.klasē

Thumbnail
View/Open
299-40657-Diplomdarbs_LU.doc (1.556Mb)
Author
Leite, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma ,,Pamatprasmju apguves iespējas latviešu valodas mācību procesā 2. klasē” atklāj latviešu valodas kā mācību priekšmeta nozīmi Eiropas Savienības astoņu izvirzīto mūžizglītības pamatprasmju apguvē, kas nepieciešamas sekmīgai skolēna tālākizglītībai. Izmantojot atbilstošas mācību metodes, darba paņēmienus un mācību stundu darba organizācijas formas, savlaicīgi un mērķtiecīgi plānojot mācību satura apguvi, skolotājam strādājot profesionāli, radoši un ar atbildību, ir iespējams latviešu valodas mācību procesā nodrošināt gan dzimtās valodas prasmju apguvi, gan arī attīstīt un pilnveidot citas Eiropas Savienības dokumentā ,,Pamatprasmes mainīgajai pasaulei” izvirzītās pamatprasmes. Atslēgvārdi: Eiropas Savienība, pamatprasmes mūžizglītībai, latviešu valodas darba metodiskais nodrošinājums, pedagoga profesionalitāte un atbildība.
 
The theme „Possibilities of acquiring the basic skills in the process of learning the Latvian language in Grade 2” disclose Latvian language as the subjects significance in EU eight advanced lifetime education basic skills acquirement, that is necessary for the pupil’s successful further education. Using corresponding educational methods, labour methods and labour organization forms of subjects, planning seculary and purposely the acquirement of education content, working professionaly, creatively and with high responsibility it is possible to provide the acquirement of native language, to develop and improve other basic skills that are nominated in EU document ”Basic skills for the changing world”. Keywords: European Union, basic skills for lifetime education, the methodical guarantee of Latvian language, professionality and responsibility of the teacher.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12469
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV