• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

YouTube izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās rakstītprasmes attīstīšanai pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-41474-Kruma_Liga_kl10053.pdf (1.170Mb)
Author
Krūma, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „YouTube izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās rakstītprasmes attīstīšanai pamatskolā. Diplomdarba tēmas izvēli noteica fakts, ka Latvijā nav daudz pētījumu par YouTube, un ka šī video interneta mājaslapa, var piedāvāt jauninājumus vācu valodas kā svešvalodas stundās rakstītprasmes attīstīšanai. Darba teorētiskā daļa veido pedagoģiskās un metodiskās literatūras analīze. Teorētiskās pētniecības darba gaitā tika izstrādāti un izmēģināti rakstītprasmes attīstoši uzdevumi, izmantojot YouTube. Diplomdarba praktiskās daļas ietvaros tiek aprakstīti pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, un tās rezultāti, kā arī skolēnu aptaujas izvērtējums. Pēc diplomdarba izstrādes tiek secināts, ka YouTube ir motivējošs vizuāls stimuls rakstītprasmes attīstīšanā vācu valodas kā svešvalodas stundās, kas vienlaikus veicina mācīšanās interesi un kreativitāti.
 
The Diploma Paper theme is „Youtube to Develop Writing Skills in German as a Foreign Language Lessons in Grammer School”. The theme was chosen, because there are only a few researches in Latvia that have been written about YouTube and that the video website offers innovation while Writting in German as a Foreign Language Lessons. The theoretical Part of the Diploma Paper is composed of the studies of the educational and methodological literature. While reserch of the theoretical Part, there were tasks created and tested for work with YouTube videos to develop Writing Skills. In the practical Part of the Diploma Paper is a description of the educational experiment and their results, as well as assesment of Lerners questionnaire. After the designing of the Diploma Paper there were conclusions made, that YouTube is a motivating visual incentive that develops Writting Skills in German as a Foreign Language Lessons and encourages creativity and interest in learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12472
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV